Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløse protokoller? Hvor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Har et lite problem med det trådløse nettverket mitt her. Har 2 stk pcer (en laptop og en stasjonær) og en SMC router. Kjører et åpent nettverk, uten noe form for sikkerhet. Problemet er som følger: Den bærbare får kobla seg mot det trådløse nettverket uten problemer. Derimot sliter jeg med den stasjonære pcen. Den finner koblingen, men greier ikke å koble seg til. Oppsettet er klin likt på begge pcer, bortsett fra at den stasjonære pcen ikke har 2 protokoller som den bærbare.

Disse protokollene heter:

- AEGIS Protocol (IEEE 802.1x) v.2.2.1.0

- WLAN Transport

På den stasjonære, har jeg kun TCP/IP protokollen. Er de to nevnte protokollene vitale i et trådløst nettverk? Hvor finner jeg disse eventuelt?

Håper på svar! På forhånd takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

prøvd å bytte de trådløse kortene også? :) .. da kan du ihvertfall utelukke at det er noe galt med kortet ihvertfall ... !

Skrevet

Vel, det er litt vrient å få det innebygde kortet fra den bærbare, inn i den stasjonære :p

Men er det ingen som veit om de protokollene jeg nevnte, er så vitale at nettverket ikke vil virke på den stasjonære?

Skrevet

De er ikke nødvendig..

min bruker følgende protokoller:

-client for microsoft networks

-file and printer sharing for ms networks

-qos packet scheduler

og

-internet protocol tcp/ip

har ofte hatt det problemet du nevner: at den finner det trådløse nettet,

men at den ikke vil koble til... dette har alltid latt seg ordne for meg ved å slå

av windows sin kontroll over trådløst nett, og installere medfølgende software!

MEN ... hvis du laster ned og installerer SP2 til windows XP har du en god

sjans til å løse problemet ditt .. litt bedre trådløs håndtering der, og det har hjulpet

meg før også! (Hadde veldig lyst å få det til å funke uten å installere ekstra software en gang) :thumbup:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...