Gå til innhold

Nytt 9800pro, artifacts?

t0mse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nylig bestilte broren min kjøpt seg ett sapphire 9800Pro av komplett, og han fikk det idag. Det funker helt greit i windows, men når han starter opp spill som NS (hl mod) og farcry får han artifacts (flekker, som var hvite). Er ikke det rart at et nytt kort viser tegn til slikt? Er det temperaturen på minnet som er skyld i det? Og hva bør han gjøre?? sende det inn igjen?

Takk på forhånd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis han bruker nyeste driver og får sånne hvite flekker (artifacts) så bør han sende det tilbake til komplett. Tyder på at minnet/GPUen ikke klarer de klokkefrekvensene kortet er satt til å kjøre.

Hvis du vil undersøke mer, så kan du prøve å underklokke kortet. Hvis det forsvinner da, er det garantert feil med kortet. Prøv feks med Rage3d Tweak. (søk)

Skrevet

Hei

Du kan også kjenne på minnet; hvis du ikke klarer å holde fingeren på brikken.....

Du burde også tenke på hvordan resten av miljøet i kabinettet har det...høye temperaturer, hvordan kjøleoppsett har du. Vifte som drar ut eller tilfører luft, hvis viften som følger med kortet bare har varm luft å jobbe med vil ikke skjermkortet kjøles akkurat. Er kortet bokset inn av andre komponenter? Dette kan bidra med dårlig luftgjennomstrømning som igjen gjør at den varmen minnet produserer ikke fjernes.

Lerun

Skrevet (endret)

på det første 9800pro kortet jeg fikk (R360 kjerne og hynix minne) hadde jeg blå flekker i alt av spill så jeg sendte det inn og fikk et nytt på fradag, der fungerer alt 100% perfekt !

flashet det til xt og enda ikke tegn til artifacts i noen spill/tester

Edit:

det jeg fikk i retur hadde R360 kjerne og Samsung minne

Endret av Dimm
Skrevet (endret)

Ja, takk for svar. Han sendte en email med problemet til komplett og fikk beskjed om å sende det inn så fikk han pengene tilbake, og kunne kjøpe ett nytt kort. :yes:

I fare for å havne under webshoperfaringer så er jo dette en stjerne i boka til komplett, bare håper det ikke tar for lang tid med selve forsendelsen. :thumbup:

:edit:

Leif stakk innom...

Endret av t0mse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...