Gå til innhold

Nytt Asus A7N8X-X har startproblem.


laim_com

Anbefalte innlegg

Altså, har fått nytt hovedkort, et Asus A7N8X-X. Grunnen til at jeg kjøpte nytt kort, var at det gamle var begynt å bli ustabilt. Tanken var at det gamle hovedkortet (K7S5A) skulle byttest ut, og for å slippe å handle ny prossessor ville jeg ville ha et hovedkort som kunne bruke den gamle prossessoren.

 

Prossessoren er en AMD Athlon XP 1700+.

 

Alt kobles opp, strømmen settes på, men ingen oppstart. Etter å ha skrudd og testet, er dette det jeg har: Strømforsyningen leverer, alt starter, så den fungerer. RAM-brikken er ny, og prøvd på forskjellig plass uten at det hjalp. (Måtte ha ny RAM brikke, ettersom hovedkortet krevde det).

 

Sum sumarum: Mistenker at det nye hovedkortet ikke liker at prossessoren kjører på så lav hastighet som den gjør. Har sett etter på Asus's hjemmeside, men kan ikke finne hvor langt ned kortet takler i prossessor-hastighet. Har også sett i manualen, men nei.

 

Er temmelig desperat nå, snart en uke uten pc takler jeg dårlig.... :no:

Hva skal gjøres for å få start på makkverket? Ny prossessor? Er det noe jeg har glemt å gjort?

 

Kjapt nevne at det nye hovedkortet er kjøpt på Komplett, som demovare. Dermed følger det ikke med brackets ol. Kanskje det er noe der? Uansett, trenger hjelp......

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nettopp installert et helt liket hovedkort. Jeg fikk ikke oppstart med en gang, men etter en kjapp clear av cmos (uten å fjerne batteriet, kun flytte over jumperne) startet det opp.

 

At mitt kort gir fra seg en svak høyfrekvent lyd er en annen historie.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...