Gå til innhold

pc'n restarter rett som det er.... Kun i XP


Anbefalte innlegg

Hei

 

Kjøpte nytt kabinett i dag. Et Ashima Wt-400, en taisol cgk760, og tre enermax 80*80 vifter.

 

Installerte faanskapet.. starter opp., er i winxp i fem sekund (etter at alt er lastet) og så restarter dritten...

Hvis jeg klokker den ned til 800 (istedet for 1000) så varer den litt lengre, ganske lenge..

 

Temperaturen ligger på 40 grader på CPU og 30 på chipsettet..

 

Skjønner ingenting.

 

Har flyttet den ene av kabinettviftene fra hovedkortet til en av de 4-leder 12V ledningene, ingen forandring..

 

Har 300W, hadde bare 230 på det gamle...

 

Hva skjer??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke antydning til bluescreen...

 

kjører win98 nå, helt stabil...

 

Hvor slår jeg av automatisk restart??

 

Hardware funket jo i dag tidlig...

Kabinettet er helt nytt, med større PSU enn før...

 

Snodig.....

 

uaktuelt å ikke klokke.. :grin: :grin:

Lenke til kommentar

Mente at du ikke skulle overklokke for å holde XP oppe lenge nok til å slå av automatisk restart.

Du slår av det under Control panel | System | Advanced | Startup and recovery | Automatically reboot (er det i Win 2k i alle fall).

Lenke til kommentar

Dårlige drivere!

 

Men det kan også være dårlig hardware (spesielt Ram og harddisk) som er problemet. Bruk eliminasjons-metoden og fjern "alt" du ikke har behov for.

Test, sett inn 1 komponent, test, sett inn 1 til osv...

 

Får du til å starte opp Sikkerhetsmodus uten restart? Isåfall er det nesten garantert driver-problemer.

Lenke til kommentar

Det eneste jeg har gjort er jo å flytte alt fra et kabinett til ett annet. (skiftet kjøler, satt inn to kab. vifter.)

 

Så driverne skulle være de samme som jeg alltid har kjørt.

 

klarer å klokke mer i win98 en jeg noen gang har klart før. (800@1027)

 

I xp @1000 kom jeg fram til Hardware.no hovedsida å så restartet den igjen.

 

Skjønner ikke hvorfor hardwarefeil skal gjøre seg mer gjeldende i Xp enn i 98..

 

Skal prøve sikkermodus og se hva som skjer..

 

foreløpig takk.. :smile:

Lenke til kommentar

Faan dritten restarter jo når jeg klokker ned til800 og nå....

 

Prøvde sikkermodus i Xp, kom ikke inn i windows i det hele tatt. Stoppet på en partisjonsdriver.... mup.sys

 

Mener dere at winupdate er en mulighet??

Har 10mbit linje så det kan hende jeg rekker det.....

 

dette er det rareste jeg har vært borti... Xp får spasmer bare jeg skifter kabinett...?? :?: :?:

Lenke til kommentar

Hadde samme problem, der var RAMen problemet. Det funket tilsynelatende helt fint å kjøre 98, men når jeg kjørte 2000/XP så restartet den av seg selv hele tiden.

 

Last ned MEMTEST (www.memtest86.com) som en eller annen genial bruker av forumet her tipset meg om tidligere, og kjør den, så ser du om RAM'en er problemet.

Lenke til kommentar

hmmm ja jo... Problemet som da melder seg er jo det faktum at diskettstasjonen også har fått spasmer etter å ha byttet "bolig". Den står bare å lyser.. Den blir funnet både i bios og i xp, men virker bare ikke :?:

 

Så memtest er foreløpig ute av bildet, så lenge dere ikke har et alternetiv som ikke trenger noen floppy.

 

Nå har jeg klokket ned til 600 MHz og alt virker rolig.. Jeg har også avinstallert nvmax. (fikk blåskjerm der det sto at nv4disp. hadde gjort noe galt. Memorydump osv.)

 

Skal prøve å klokke opp igjen.

Har kjørt memorybandwidthtest i sandra. Det gikk greit... Vet ikke om det tester RAm godt nok..

 

Takk for alle tips.. :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-05-02 23:12, Feanor skrev:

hmmm ja jo... Problemet som da melder seg er jo det faktum at diskettstasjonen også har fått spasmer etter å ha byttet "bolig". Den står bare å lyser.. Den blir funnet både i bios og i xp, men virker bare ikke :?:


 

Du har satt kabelen feil vei.

Lenke til kommentar

ARGHHHHHH!!!!!!

 

trodde jeg hadde løst problemet, tok ut den ene RAM-brikken. Hadde nesten skrevet ferdig en melding om det, og så restartet den igjen..

 

Det virker som om den er avhengig av at jeg spiller MP3, for når musikken stopper så resstarter den..

 

Snodig... :?: :mad:

 

Nå kjører jeg på 1000 MHz med Mp3 i gang, alt er fint.....

 

Har ikke prøvd å snu floppyledningen enda..

 

Ashimakabinettet er MP3-avhengig.. :lol:

 

Rett før jeg ringer en prest ellerno, djevelutdrivelse er neste skritt. ;(

 

Flere forslag?

 

Har installer Via driverne på nytt (ver 4.38)

Lenke til kommentar

Nå har Norton 2002 funnet ut at jeg har fått nimda virus på maskina... SAtan.. skal alt gå til helv** nå??

 

Kan det være viruset som har MP3 på hjernen??

Protestvirus som slår av pc'n når jeg ikke spiller musikk... :lol:

 

Kan Nimda føre til de symtomene jeg har??

 

Har lastet ned og kjørt symantech nimdafix... får se hva som skjer..

 

Har spillt MP3 nå i snart 40 min på 800@1000 uten restart...

Lenke til kommentar
Quote:


On 2002-05-02 18:49, Feanor skrev:

Hei


Kjøpte nytt kabinett i dag. Et Ashima Wt-400, en taisol cgk760, og tre enermax 80*80 vifter.


Installerte faanskapet.. starter opp., er i winxp i fem sekund (etter at alt er lastet) og så restarter dritten...

Hvis jeg klokker den ned til 800 (istedet for 1000) så varer den litt lengre, ganske lenge..


Temperaturen ligger på 40 grader på CPU og 30 på chipsettet..


Skjønner ingenting.


Har flyttet den ene av kabinettviftene fra hovedkortet til en av de 4-leder 12V ledningene, ingen forandring..


Har 300W, hadde bare 230 på det gamle...


Hva skjer??



har du prøvd å bytte strømforsynig,vist eg ikke husker helt feil så anbefaler microsoft 340 watt.du kan jo prøve,eller du kan prøve å koble av alle viftene å se hva som skjer??
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...