Gå til innhold

Kjøpshjelp / Doom3


Sitfly

Anbefalte innlegg

Jeg har pc med disse spesifikasjonene:

 

AMD Athlon XP2600+ prosessor 333 MHz FSB

MSI MS-6716 VIA-KT400 basert hovedkort

512mb PC2700DDR SDRAM

120 GB Seagate Barracuda 7200.7 harddisk7200 omdr./min.

4x Pioneer A106D DVD+/-RW brenner

NVIDIA® GeForce FX5600 128MB DDR SDRAM

TV inn/video ut, VGA+DVI

3 FireWire porter, 1 i front, 2 på bakpanel

5 USB 2.0 porter, 3 i front, 2 på bakpanel

Integrert 5.1 surroundlyd med analoge utganger, S/PDIF inn og ut

56K Fax/modem

100 Mbit nettverkskort

 

Jeg går ut i fra at det som bremser mest når jeg spiller Doom 3 er skjermkortet mitt. Så jeg har blitt anbefalt et x800 eller geforce 6800 kort. Men på det skjermkortet jeg har nå er det en liten gul kontakt i motsatt ende av der jeg kobler skjermen til (altså den enden som er inn i kabinettet) Den kontakten tror jeg er koblet til en S-video inngang som er foran på kabinettet mitt. Jeg har aldri brukt den og kommer kanskje aldiri til å trenge den, men hater å ha ting som ikke virker. Så jeg lurer på om noen vet om det er en sånn liten gul kontakt på x800 og geforce 6800, og hva den lille gule kontakten heter.

 

Jeg har kjøpt pcen på rema 1000 og har lite peiling, så prøv å forklar det til meg som om jeg er 4 år :blush:

 

Her er pcen min

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veldig mange nye skjermkort (ihvertfall de kraftigste) kommer med en ekstra strømkontakt, for å ikke overbelaste AGP- eller PCIe porten.

Kanskje det er den?

I såfall trenger du kun en ledig strømkontakt fra strømforskyninga (har du ingen ledige, så kan du bruke en splitter som ofte følger med skjermkortet, eller du kan kjøpe en billig et sted).

Lenke til kommentar

Det er nok ikke ekstra strøm til et 5600-kort. Dette kortet er faktisk dårligere enn et Ti4200 som jeg har. Ikke rart om Doom3 hakker til deg, for det gjør det litt til meg også, og jeg kjører 800*600 medium. :thumbdown:

 

Den tilkoblingen på kortet kan være enn tv-inn eller tv-ut elns..? Veit ikke sikkert jeg assa. Men kjøp deg et nytt kort du ja, anbefaler 9800pro, for det er f**n så billig nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...