skyline Skrevet 19. august 2004 Skrevet 19. august 2004 Trenger hjelp litt raskt her, var ganske trøtt og sløv mens jeg satt å monterte ny pc til en bekjent, skulle oppdatere til nyeste bios, da jeg klarte bragden å brenne inn Abit NF7-S v.2.0 bios, isteden for Abit N7-S2 bios. Enhver kan bli ganske sprø av tall og kombinasjoner, og jeg tenkte ikke helt klart. Anyways, nå har jeg store problem, og får ikke boota denna shiten. Noen som har en bios saver, eller noe som kan hjelpe meg her? Det haster ganske, da pc`en skal taes i bruk så fort som mulig. Noen som har peil på om Asus A7N8X Deluxe Rev.2.0 og Abit NF7 S2 har samme bios brikker/eventuelt kompatible bios brikker? Kan jo isåfall hot flashe brikkene, no problemo. Men finner ikke så veldig mye info om d. På forhånd takk!
tjaa Skrevet 19. august 2004 Skrevet 19. august 2004 (endret) Tviler på at det er noen rask løsning på dette, hvis det da ikke lar seg gjøre å reflashe via floppy - hvis Bios var satt default før feilflash, er 'boot block' den biten av cmos som ikke overskrives (hvis jeg husker rett), og gir tilgang til floppy på tross av bad flash. Men om dette er nok til å reflashe vet jeg ikke. Anbefaler å ta kontakt med webshopen og få ny biosbrikke - noen får dette på garantien. Å hot swappe med ei asusbrikke på abitkort ( eller motsatt ) tror jeg ikke er mulig, dessverre. Dessuten, hvis man ikke har den spesielle redskapen til å løfte ut biosbrikka, vil den få riper og merker, og da er det tvilsomt om garantien er intakt lenger... edit: ikke at det hjelper stort, men m.t.p. det utall av modellbetegnelser som ligner hverandre, så har du nærmest krav på "moralsk" støtte (velvilje fra webshopen), syns jeg. AMI-bios skal visstnok ganske enkelt la seg gjenopprette via floppy, mens Award-bios ikke har samme mulighet. Endret 19. august 2004 av tjaa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå