Gå til innhold

Refreshlock, hz og fps, trenger forklaring!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har spilt cs en god stund og har alltid vært vant med å ha vsync på skjermkortet av. Jeg har tidligere hatt et geforce mx420 og en compaq MV720 monitor(CRT). Skjermen er vel en 5-6 år gammel, er litt usikker på når jeg fikk den. Etter å ha lest utallige poster om refreshlock, hz og fps, har jeg nå forstått at det ikke nytter å ha vsync av og ha 100 fps i cs, når skjermen min bare kjører på 60 hz.

Nylig gikk jeg til anskaffelse av et radeon 9800pro og fortsatte å spille med de samme innstillingene, altså med vsync av. Etter å ha lest litt rundt om har jeg lastet ned refreshlock, men aner ikke hvordan jeg skal bruke det.

Har vært på skjerminnstillingene og det høyeste jeg kan stille inn frekvensen på er 75hz. Med de nye ati driverne gikk jeg inn på displays, og så monitor for å undersøke om jeg kunne trikse med hzen der. DEr kan jeg stille på maximum resolution og maximum refresh. Men når jeg stiller på disse for å få 100hz, må jeg jo kjøre 800x600 oppløsning i windows?

Jeg prøvde å sette oppløsningen til 800x600 og kjørte med 100hz i windows. Så satt jeg vsync på for å teste om jeg nå hadde 100fps i cs. Men når jeg gikk inn på spillet, skiftet skjermen til 60hz automatisk. Forklaring på hvorfor?

Altså, det jeg vil, er å kjøre 100hz på skjermen med vsync på i cs, men kjøre vanlig oppløsning på 1152*864 i windows.

Trenger instruksjon for å bruke refreshlock eller hva som skal til for å tyne en høyere frekvens ut av monitoren.

På forhånd takk,

jbb.

P.S: Ikke referer til andre poster som omtaler "hvordan få 99fps i CS osv. osv", jeg har lest dem alle, og forstår meg fortsatt ikke på dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...