Gå til innhold

Hvilken tv skal jeg kjøpe?


Anbefalte innlegg

Skal kjøpe 32" widescreen i prisklassen 6000-7000 kroner.

 

Den jeg hittil har vurdert sterkest er Phillips 32PW6506 til 6495 kroner på Elkjøp. Dette er en 50Hz tv med Real Flat Black Line S billedrør.

 

Har bare vanlig kabel, så da er vel 50Hz kanskje et bedre valg enn 100Hz? Er litt forvirret. Noen hevder det er best å gå for 50Hz i denne prisklassen, andre mener at man nå får bedre 100Hz tv'er i denne prisklassen.

 

I såmåte har jeg vurdert denne litt: PANASONIC TX32K50F til 6 995 kroner fra Elkjøp. Dette er altså 100Hz.

 

Phillips har også en 100Hz til 6 995 kroner på Elkjøp, nemlig PW8609

 

Vil også legge til at jeg er avhengig av minst 2 scart-tilganger.

 

Noen som har andre tv'er jeg bør sjekke ut? Er det mulig å finne Sony 32" tv'er i denne prisklassen? Har egentlig mest lyst på Sony, men 7000 kroner er maxgrensen.

 

Har vurdert å stikke innom Elektro+ i Oslo. Ikke vært der før, men har hørt de har noen gode tilbud?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ut som 7000 blir MAX, dermed står jeg igjen med følgende alternativer:

 

PHILIPS 32PW6517 på Lefdal til kroner 6 295 kroner (700 kroner billigere enn hos Elkjøp!)

 

SONY KV32CS70 på Lefdal til 6 995 kroner

 

PANASONIC TX32K50F hos Elkjøp til 6 995 kroner

 

PHILIPS 32PW6506 hos Elkjøp til 6 495 kroner..

 

Lurer på om det er stor forskjell mellom disse tv'ene. Noen som peker seg ut i positiv eller negativ forstand? Hva er trolig det beste kjøpet?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Best bildekvalitet har 32PW6517 (koster 6295 på elkjøp her i byen iallfall)

 

Best av 100Hz er Panasonic.

 

Eventuellt så kan jo KV32LS65 med bord til 7995,- være et alternativ hvis du absolutt vil ha Sony. C70 ville jeg iallfall holdt meg langt unna. (flimrer enormt i tekst og horisontale linjer)

Endret av overLoad
Lenke til kommentar
Best bildekvalitet har 32PW6517 (koster 6295 på elkjøp her i byen iallfall)

 

Best av 100Hz er Panasonic.

 

Eventuellt så kan jo KV32LS65 med bord til 7995,- være et alternativ hvis du absolutt vil ha Sony. C70 ville jeg iallfall holdt meg langt unna. (flimrer enormt i tekst og horisontale linjer)

Sony kv32ls65 med bord til 7995,- Hvor finner du denne??

 

Når det gjelder philips 50 hz, så vet jeg ikke...... Jeg er vant med 75 hz tv, så jeg ville nok ikke ha kjøpt en 50 hz tv. Gå for en fin 100 hz i stedet. Panasonicen er fin....

Lenke til kommentar

Sony kv32ls65 med bord til 7995,- Hvor finner du denne??

Elkjøp selger denne til 7995,- med bord.

Det er litt rart, siden det er enesalgs modell for Expert kjeden.

Elkjop har FQ-70.

Tror neppe du får kjøpt den for 7999,- Det er ingen reell pris.

Joda, var innom i dag og det var ingen problemer å få kjøpt den. De hadde mange på lager.

 

Skjønner ikke hvorfor at du kan mene det. Enesalgsmodell? Mener du at dette er et apparat som Expert liksom ikke skal ha konkurranse på og selger til overpris? Er ikke det svindel på en måtè? Jobber du på Expert eller?

 

 

Expert selger da også FQ70. Dessuten er FQ70 erstattet av FQ86 til 9995.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Sony kv32ls65 med bord til 7995,- Hvor finner du denne??

Elkjøp selger denne til 7995,- med bord.

Det er litt rart, siden det er enesalgs modell for Expert kjeden.

Elkjop har FQ-70.

Tror neppe du får kjøpt den for 7999,- Det er ingen reell pris.

Joda, var innom i dag og det var ingen problemer å få kjøpt den. De hadde mange på lager.

 

Skjønner ikke hvorfor at du kan mene det. Enesalgsmodell? Mener du at dette er et apparat som Expert liksom ikke skal ha konkurranse på og selger til overpris? Er ikke det svindel på en måtè? Jobber du på Expert eller?

 

 

Expert selger da også FQ70. Dessuten er FQ70 erstattet av FQ86 til 9995.

Elkjøp og expert har en rekke enesalgsmodeller. Dette vil si at faktisk det kun er kjeden som får disse appratene. Grunnen til dette er antall bestilte osv osv....

 

Du mener Ls65 er overpriset? Ls65 er mer eller mindre den samme tv'en som fq70 i annet design (samme igjen som fx66).

 

Stemmer at fq70 mer eller mindre er ute av prod, men det var vel ikke fq86 som tok over.... Ser ikke helt sammenhengen der.. Men ellers ja, jeg jobber i bransjen.

Lenke til kommentar

FQ86 erstattet FQ70. Det er da klinkende klart. Det er jo akkurat samme TV'n bortsett fra et ekstra 100Hz (dårligere) valg og PAP isteden for PIP.

 

Ser forresten at LS65 med bord nå koster 7295,- med bord nå her i Trondheim.

 

LS65 er overpriset(når den koster 10k med bord) i forhold til f.eks FQ70. Det er jo bare se på prislistene som ligger tilgjengelig på nett. (hotline.sony.dk)

 

Jeg har selv hatt FQ70 og nå FQ86 så jeg vet hvor kjekt det er med horisontal stabilisering som LS65 mangler. Uansett så er bildekvalitet på Sony ikke all verden hvis man sammenligner med andre gode apparater på vanlige TV sendinger.

Endret av overLoad
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...