boss3 Skrevet 5. august 2004 Skrevet 5. august 2004 Hei, visste ikke helt hvor jeg skulle legge denne posten men tenkte at dette var det beste stedet. Problemet mitt er at hver gang jeg kobler telefonen min til dataen med blåtannså kobler internet seg ut. Nettverket blir ikke tilgjengelig lenger, og så plutselig får jeg opp melding at den er tilkoblet og veldig god styrke og så varer det ca 5 sek før den kobler av igjen. Noen som vet hva jeg kan gjøre? Er helt oppgitt jeg...
Ggg Skrevet 5. august 2004 Skrevet 5. august 2004 Blåtann og 802.11 (wlan) sender begge i samme frekvensområde (2,4 GHz). Blåtann kan faktisk brukast til DOS i trådlausnet... Nyare utstyr har innstillingar som skal hjelpa mot dette, sjå om du finn nåke om dette i driverar/innstillingar på aksesspunktet ditt. Du kan og prøva å plasera telefonen andre plassar, kanskje du finne eit punkt der den ikkje forstyrre så kraftig.
boss3 Skrevet 5. august 2004 Forfatter Skrevet 5. august 2004 Så hvis jeg skaffer meg 54mbs nettverk istedet så forsvinner problemet?? Eller er det samme frekvensområde fordet?...får vel prøve å legge mobben et annet sted da kanskje...,
Ggg Skrevet 5. august 2004 Skrevet 5. august 2004 Veit ikkje om det har med b (11) vs. g (54) å gjera. Det kan vera det eller det kan vera generelt nyare kort. (Både b og g brukar same frekvensområde.) Kan nevna at når eg kobla opp min bærbare (inspiron 510m med 802.11g) mot 802.11b basestasjon merka eg lite til det når telefonar med blåtann blei brukt mellom meg og basen. Samme telefon klarte å blokera for ein annan pc med 802.11b-kort kobla opp mot samme base.
osse-mon waits for alice Skrevet 5. august 2004 Skrevet 5. august 2004 Har vært borti dette en gang før. Prøv en FWupgrade på basestasjonen din, så burde du rocke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå