Gå til innhold

Skal kjøpe ny data...


Anbefalte innlegg

Jeg har sjekket litt rundt her på forumet og funnet ut at de fleste bygger maskin selv, jeg har også fått hjelp til å sette sammen ei AMD maskin, men jeg lurer på om det ikke er like lurt å kjøpe ei dell maskin, ei dell maskin til 8 411kr er ikke så veldig mye dårligere enn systemet som er under, det som er litt dårligere er skjermkortet (PCI Express x16 grafikkort, jeg vet ikke om det er bra eller ikke), mangler DVD brenner, litt mindre hardisk, men ellers er den nesten like bra. Og den er mye billigere og det følger med 3 års på-stedet-service, neste arbeidsdag + 1 års Online. Hva synes dere? Er dell noe bra eller?

 

 

TrainingAOpen H600B 350w --- 750,00kr netshop.no

PowerColor Radeon 9800 Pro --- 1.756,00kr PCutstyr.no

Seagate Barracuda 7200.7 120GB S-ATA --- 828,00kr Pcutstyr.no

Tastatur/mus ---Ca 400,00kr

NEC ND-2510A DVD recorder --- 751,00kr Pcutstyr

MSI K8N NEO Platinum Edition S754 nForce3 250GB --- 1130,00kr Pcutstyr.no

AMD Athlon 64 2800+ 1.8 GHz BOXED 1 --- 1492,00kr Pcutstyr.no

Corsair Value PC3200 DDR-DIMM 512MB --- 837,00kr Pcutstyr.no

Philips 107T51 17" CRT-skjerm --- 995,00kr netshop.no

 

Sum: --- 8839,00kr + frakt

 

http://commerce.euro.dell.com/dellstore/ba...imen_8400_3&co=

Endret av Terje911
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf

Gigabyte K8NS nForce3 250

 

AMD Athlon 64 3000+ BOXED

 

Powercolor Radeon 9800 Pro 128MB AGP

 

Seagate 160GB S-ATA 7200RPM

 

OCZ 1024MB Premier Dual Channel

 

AOpen QF50A 300W

 

Tot: 7 925,00 (inkl. mva.)

 

?

 

+ dvd-rw

Lenke til kommentar

Ser ut til at han må ha skjerm også... samt tastatur og mus. Med utgangspunkt i wh1te sitt oppsett, kan du trekke fra 512MB ram (-900~1000kr)

og dermed ha råd til en grei 17" CRT. Kan også redusere fra 160 til 120GB hd, men det er ikke så voldsomt mye å spare på denslags.

Da vil du hvertfall ha en god maskin til ca. 8500.

Lenke til kommentar
Ikke kjøp fra dell da... De er dyre ;)

Hvor mye har du til rådighet?

Dell er ikke dyre, det er bare tull ihvertfall. Dell er det mest konkurransedyktige alternativet til "hjemmebygging". Det du bør tenke på er om du trenger den tryggheten en ferdig-pc kan gi deg. Prisforskjellen vil jeg tro blir ubetydelig, selv om mange hardware-freaks her inne vil påstå at jeg tar fullstendig feil. Å hevde at Dell er et bra alternativ på dette forumet er jo omtrent som å banne i kirka.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Ikke kjøp fra dell da... De er dyre ;)

Hvor mye har du til rådighet?

Dell er ikke dyre, det er bare tull ihvertfall. Dell er det mest konkurransedyktige alternativet til "hjemmebygging". Det du bør tenke på er om du trenger den tryggheten en ferdig-pc kan gi deg. Prisforskjellen vil jeg tro blir ubetydelig, selv om mange hardware-freaks her inne vil påstå at jeg tar fullstendig feil. Å hevde at Dell er et bra alternativ på dette forumet er jo omtrent som å banne i kirka.

Jeg mener det er bedre å kjøpe ferdigbygde maskiner hos webshops som komplett, psdata og netshop foran dell.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...