Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

VPN problemer over PPTP

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har er problem jeg ikke klarer å løse. Jeg skal med Windows XP's VPN løsning kople meg på en adresse på nextgentels nett. Jeg vet at Windows XP's VPN løsning bruker PPTP ( port 1723) og GRE ( protokoll 47). Dette er åpnet på routeren jeg skal koble meg til. Dette virker fint og jeg kan koble meg til fra et annet nextgentel nett.

Men fra jobb klarer jeg ikke å koble meg til. Jeg sitter bak et skjult nett, og har kontaktet ISP'en som har forsikret meg om at ingen porter er sperret ut av nettet.

Er det noen som vet hvordan XP's VPN virker? Svarer den tilbake på andre porter enn de som er nevnt over ? Jeg har søkt på internett i flere uker nå uten å finne svaret på disse spørsmålene. Noen forslag til hva jeg kan prøve?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilken feilmelding får du når du prøver å koble opp?

Såvidt meg bekjent så er det bare TCP port 47 og 1723 du trenger å tenke på.

Skrevet

Jeg får følgende melding : Feil 721: Den eksterne maskinen svarer ikke.

Dette får meg til å tro at det er ISP'en på jobb som har problemet. Men når de sier at det ikke er noen sperringer der blir jeg litt forvirret.

Skrevet

Kan godt hende de har ett filter alikevel.. hvis du pratet med 1.linje supporten så er det ikke sikkert de visste så mye.. Men igjen.. hvis du snakket med bedriftssupporten til ngt så regner jeg med at de vet hva de snakker om..

:blush:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...