Gå til innhold

A7N8X-E Deluxe Problemer


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har blitt mer og mer forvirret i det siste, siden jeg ikke er 100% sikker på hva som er galt så går jeg ut fra det er hovedkortet det er noe rart med. Har nettopp byttet hovedkort og hadde ikke slike problemer før.

 

Her er maskinen min:

A7N8X-E Deluxe (nforce 2)

Amd 2800+ Barton (333fsb)

2 stk Pc2700 512MB Twinmos DDR (333mhz dual channel)

Pov GF 6800 Ultra

+ mye annet ekstra

 

Software:

Windows Xp Pro

Har kjørt windows update

DirectX 9.0c

Nvidia Display driver 61.77

Asus sin Nforce driver 2.64 (fra 2003 en gang, siste version som Asus hadde...)

 

I spill, om det er Conter-strike eller uansett andre spill så fryser bildet mange sekunder, lyden forsvinner eller looper. Enkelte ganger klarer maskinen å komme seg ut av dette, andre ganger så krasjer den helt. Skjermbildet blir helt flisete enkelte ganger og må reboote for å klare å se noe tydelig.

 

Jeg leste en annen plass om Nvidia sine Nforce drivere støttet ikke A7N8X hovedkort, nå har jo jeg en særdeles nyere version selv om den har samme problem tydeligvis. Driverne som fulgte med hovedkortet gjorde slik at windows booten bruke en halvtime, dvs de driverne taklet ikke hovedkortet.....

 

Har tatt memory test, finner ingen feil med minnet.

 

Noen andre som har erfart noe lignende eller har noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-nQdjz0

Men du skreiv jo at du hadde Asus sin Nforce driver 2.64?

 

Virka det å formatere?

 

Når du skal installere driverene gjør dette:

-slett alle gamle hovedkort drivere og 3D kort drivere

-slett der 'temp' eller noe blir lagra, vanligvis c:\NVIDIA eller c:\programfiler\NVIDIA

-restart

-slå av antivirus

-installer HK drivere

-restart

-installer 3D kort drivere

-restart

 

Det er det jeg gjør, da blir det ingen problemer med drivere.

Lenke til kommentar

Ja jeg måtte prøve Asus sine drivere for å se om det hjalp, noe som det ikke gjorde.

 

Da jeg formaterte nå og sist gang så la jeg inn directx først så nvidia driverne. Så installerte jeg alle andre drivere til ditten og datten.

 

Det er muligens et driver problem alikavel. Har fått en bluescreen (ekstremt sjeldent siden maskinen fryser seg) Der det var feil med nv4_disp.dll, hvis jeg husker rett. Dette skjedde mens jeg hadde Nvidia sine Nforce drivere

 

Har testet på å flytte rambrikkene rundt, det hjalp ikke. Kjørte også memtest igjen for å være sikker, var ingen problem.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-nQdjz0

nv4_disp.dll er 3D kort drivere.

 

Men det kan jo kanskje hjelpe med hovedkort drivere først på grunn av at HK driverene oppdaterer APG driver eller noe trur jeg. Så da kan 3D kort driverene installeres etter de nye HK driverene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-nQdjz0

Da kommer jeg ikke på noe annet en å resette CMOS...kanskje BIOS ikke har 'detectert' hastighetene osv

Hvis du ikke veit hvordan så skal de stå i manualen til HK`et

Lenke til kommentar

Har ingen virus eller spyting på maskinen.

 

Tror jeg ramlet over hva som kanskje forårsaker dette, jeg har Soundblaster Audigy 2 kort og bruker EAX så ofte som jeg kan. Jeg satt til kun 2 høytalere isteden for 5.1 og har ikke hatt problemer i spill etter det. Straks jeg satt til 5.1 så fikk jeg samme problem igjen.

 

Jeg har siste driver for lydkortet, ikke er det noe IRQ konflikter heller, ikke deles IRQ'n til lydkortet med noe annet heller.

 

Jeg skal prøve å bytte PCI slot for lydkortet, funker det ikke da, ja da vet ikke jeg.

Lenke til kommentar

For å teste om det var lydkortet har jeg byttet spor og tilslutt fjernet det helt fra hovedkortet. Prøvde onboard lyden, men hadde samme problem igjen. Så det blir vanskelig å lokalisere problemet.

 

Jeg ringe Netshop der jeg kjøpte hovedkortet for litt over 1 uke siden og forklarte problemet, så vi fant ut jeg skal sende inn dette hovedkortet så får jeg et nytt et :love:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-nQdjz0

Det var bra.

Men hvis det kommer igjenn så er det kanskje PSU. Det hovedkortet har jo ingen 4pin til CPU, så den strekker mye fra 12V ( ca 20pin ) trur jeg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...