Gå til innhold

HVordan konvertere bitmap til vektor?


Anbefalte innlegg

Hvordan kan jeg ta et bitmap-bilde og konvertere til vektor? Har et bilde som jeg skal bruke på en A2/A1 poster.. Fortrinnsvis lurer jeg på om dette lar seg gjøre i Flash MX, men eventuelle andre applikasjoner kan jeg vel også kalre å skaffe til veie..

 

Bildet jeg trenger en HRC-logo; se her

 

Tusen takk for all hjelp :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Logoen din fant jeg ikke fram til, men du kan i alle fall gjøre dette i (Adobe) Illustrator med "Auto Trace", Illustrator kan også eksportere til Flash.

 

Personlig sliter jeg litt når jeg skal konvertere bitmap til vektor og synes stort sett jeg får det beste resultatet ved å jobbe manuelt med "Pen" tool og legge "anchors" i "path", altså den gode gamle matpapirmetoden med manuelt å følge konturene til det du vil vektorisere.

 

Forhåpentligvis kommer andre med enklere/rimeligere programmer som gjør det samme. Jeg brukte CorelDraw før og var rimelig fornøyd med tracing i det programmet.

Lenke til kommentar
Personlig sliter jeg litt når jeg skal konvertere bitmap til vektor og synes stort sett jeg får det beste resultatet ved å jobbe manuelt med "Pen" tool og legge "anchors" i "path", altså den gode gamle matpapirmetoden med manuelt å følge konturene til det du vil vektorisere.

Ved enkel grafikk kan Silhouette brukes, auto trace i Illustrator er ikkje noe særlig.

På kompleks grafikk duger kun manuell trace, resultat er det samme uansett

hvilket program du bruker -> flash, freehand, illustrator, corel draw etc.

Du må bare passe på at logo'en bør lagres i EPS når den skal inn i trykksaken.

 

EDIT: typo

Endret av kvikks
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...