Gå til innhold

Endelig bestillt nytt kamera


Anbefalte innlegg

:dribble: Nå har jeg endelig bestemt meg for hvilket kamera jeg vil ha....

Hadde i utgangspunktet bestemt meg for 300D men begynte å tvile litt etter lesning på div forum.

Jeg hadde ikke så stort budsjett akkurat nå men bestemte meg for å gå i butikkene for å se på alternativene D70 og 10D.

Jeg må si at 300D var mye bedre å se på og holde i enn forventet etter diskusjoner her på forumet :dontgetit:

Og synes den var bedre å holde i enn D70 selv om D70 virket dyrere.

Derfor ville valget falt på 300D.

Men bare for å prøve ville jeg også gå å se på 10D......

Og hva skjedde da ?......jo jeg var solgt....

Kjærlighet ved førse blikk :love:

10D var virkelig lekker , og jeg vet at man ikke skal se på det ytre :!: men dette kameraet var flott å holde i og flott å se på.

Så nå har jeg bestilt 10D selv om jeg ikke hadde det i budsjettet mitt. :ermm:

Derfor kommer dilemmaet mitt...

Jeg hadde jo tenkt på 300D med EF17-40 f4 L , men siden jeg var så dum å holde i 10D , og kjøpte det , så har jeg plutselig ikke penger til den Canon linsen :blush:

Jeg har uansett tenkt å anskaffe denne linsen og EF 70-200 f4 L og EF 85mm f1.8 på senere tidspunkt.

Jeg har også allerede en EF 50 f1.8 og en EF 100-300 f 5.6.

Men jeg er usikker på hva jeg skal kjøpe nå...

Har sett på en Tamron 19-35mm f3.5 eller Sigma 18-125mm f3,5 , da disse er priset under 2500-3500,- og som jeg skal bruke innendørs og til landskapsfotografering.( vet at disse ikke kan måle seg med L-objektivene men det var prisen da)

Ellers lurer jeg på å droppe disse og kjøpe EF 85mm f1.8 (til portrett 3400,-) for så å vente på EF17-40 L ?

Men jeg trenger jo vidvinkel da...

Er det noen der ute som har noen lure ideer eller tips til meg.

Takker for alle innspill :)

Endret av helge.bringeland
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sånn kan det gå...  :!:

 

Hvordan gikk det med G5'en din da? Fikk du solgt den? Hvis ikke så burde vel den dekke prisen for en god linse.

 

swanky

:thumbup: Fikk solgt den for 4000,- men desverre så var disse pengene inne i budsjettet :blush:

Så jeg er like langt.

Men jeg får vel spare litt :whistle:

Det er linser som koster vettu,ikke kamerahuset... :tease:;)

Lenke til kommentar
Sånn kan det gå...  :!:

 

Hvordan gikk det med G5'en din da? Fikk du solgt den? Hvis ikke så burde vel den dekke prisen for en god linse.

 

swanky

:thumbup: Fikk solgt den for 4000,- men desverre så var disse pengene inne i budsjettet :blush:

Så jeg er like langt.

Men jeg får vel spare litt :whistle:

Det er linser som koster vettu,ikke kamerahuset... :tease:;)

:yes: Jeg vet det da , men jeg hadde vel ikke kommet så langt med kun linse uten kamera heller da :yes:

Lenke til kommentar

Pondus og Helge:

 

Det finnes en knapp som heter "ADD REPLY" og bruk gjerne denne når dere svarer.

 

Så sant dere ikke refererer til noe som ble skrevet i den posten dere svarer på,

så blir tråden mye mer ryddig når man slipper å lese alt som andre har skrivd før dere og tråden blir vesentlig kortere.

 

Hvis dere svarer på noe som ble skrevet, så slett i allefall det som er uvesentlig i Quote'n.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...