Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

varierende hastighet ?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

hei, håper det finnes noen som kan hjelpe meg litt.

Problemet oppstod plutselig, dvs. uten at jeg vet hvorfor, har ikke gjort noe spesielt med maskinen.

Jeg har bredbånd fra ngt, 1200/324, problemet at at jeg de siste dagene har fått alt fra 10 kbit/s til max 650 kbit/s ned. har snakket med kundeservice , de har målt linja og sier at jeg skal ha 1500 kbit/s til rådighet. Har fjernet brannmuren(norton internett security), skannet for virus, brukt ad aware, men alt er det samme. har testet linja både på dinside.no og itavisen og resultatene svinger altså enormt, opplastning har ligget nesten stabilt på 320kbit/s. har nettopia modem, kjører xp pro. noen som vet hva dette kan skyldes og eventuelle løsningsforeslag.

på forhånd takk for hjelpen. Jesper

Endret av jesbak
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Skrevet

Etter 15 telefon samtaler med NGT (den siste kostet 25,- pr minutt) , ny ruter ++++, fikk jeg omsider hjelp av en smart mann hos NGT. Han kunne det de andre ikke kunne og fant i løpet av minutter ut av at feilen lå i en tlfsentral og ikke hos meg. Er ikke overbevist om at de "vanlige" folkene på kundeservice har veldig peil! Men takk for hjelpen.

Skrevet

Hadde akkurat samme problem som deg og har nettopp vært i prat med ngt.

Resetting av router hjalp, han sa at hvis problemet ikke løste seg så skulle jeg få ny router.

Og det med itavisen speedometeret, i følge ngt stemmer det dårlig og den er veldig usatbil.

Andre ting som kan også være feil er at det kan være noen kabler som har fått knekk, da snakker jeg om kablene som går fra splittern til routeren og fra veggen og inn i splitteren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...