Steinar2k Skrevet 30. juli 2004 Skrevet 30. juli 2004 (endret) En venn av meg kjøpte en AMD 64 2800+ i går med 512 mb twinmos ram og et skabbete(men el_cheapo) kabinett av typen Q-Tec Value Line. Til CPU'en fikk vi den billigste kjølern som er laget for AMD 64. Når vi hadde montert denne i går så lå CPU temp på 70 - 72 grader. Etter en stund me oppetid i natt så slo den seg av av seg selv. Jeg så ikke dette men maskinen skal ha vært rimelig varm. Nå i dag morges når jeg stod opp og skulle se om jeg kunne fixe dette viser det seg at maskinen kommer bare til stadiet rett før windows bootup kommer. Etter dette booter den seg, selv om den ikke er varm el. Jeg prøvde først BIOS Defaults men dette ga intet resultat, og så fant jeg ut at jeg skulle cleare CMOS. Dette ble gjort men etter dette så var det ikke reaksjon i maskinen i det hele tatt. Hovedkortet er btw MSI Neo-FSR. Jeg lurer da på om det er PSU'en som har røket(er jo tross alt en skabbete 300w psu fra q-tec) eller om det er hovedkortet det er noe feil med eller om det ganske enkelt bare er på-knappen som er fubar.. Noen som har noen erfaringer her i gaten? :edit: Kan legge til at når jeg startet opp maskinen etter overheaten og faktisk fikk liv i den så fant ikke bios HD'en(Good Going) :edit: MVH Steinar Endret 30. juli 2004 av Steinar2k
Steinar2k Skrevet 30. juli 2004 Forfatter Skrevet 30. juli 2004 Har nå testet med ny PSU og med ny startknapp. Ingen av disse delene fungerte. Kan jeg da konkludere med at hovedkortet er dødt? Regner med at det er Q-Tec PSUen som har tatt livet av det. Datakjeden aka. komplett får seg en retur i dag. :-) Håper å få nytt hovedkort med det samme. btw: Hvis CPU er ødelagt pleier ikke maskinen da å starte allikevel? eller tar jeg feil her?? MVH Steinar
viranth Skrevet 30. juli 2004 Skrevet 30. juli 2004 Hadde en Thunderbird som tok kvelden for noen år siden pga varme, og da slo maskinen seg på, bare peip noe inni granskauen =)
Steinar2k Skrevet 30. juli 2004 Forfatter Skrevet 30. juli 2004 Har vært i kontakt me datakjeden noobisene og de mente det var PSU eller CPU. Jeg er rimelig sikker på at det er q-tec PSUen som har gitt feilspenning og har ødelagt hele sulamitten. :-) Eiern av dataen er på vei opp til datakjeden no for at de skal få fixet hele greien. Han sa at han skulle reise til trondheim for å studere i morgen så derfor måtte han ha dataen på stell i dag. hehe de beit på og servicen kom :-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå