Gå til innhold

Reloade sida etter submit


Anbefalte innlegg

Dette er helt sikkert veldig basic, men jeg tar sjansen og spør likevel. Jeg har en form hvor innholdet skal lagres i en tekstfil når jeg trykker submit. For å gjøre dette bruker jeg php. Dette funker helt greit. Problemet er bare at for å få med endringene må en trykke oppdater knappen etterpå. Spørsmålet er da om det finnes en enkel javascript-funksjon for å oppdatere siden etter submit. Vil gjerne ha denne med i php-scriptet som lagrer dataene. Jeg bruker history.go(-1) for å returnere til sida etter at scriptet er ferdig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Du kan forsoeke å forhindre cacheing av dokumentet (hvor innholded er oppdateres) ved å sende foelgende HTTP headere (tatt fra PHP manualen)

<?php 
   header("Expires: Mon, 26 Jul 1997 05:00:00 GMT"); 
   header("Last-Modified: " . gmdate("D, d M Y H:i:s") . " GMT"); 
// HTTP/1.1 
   header("Cache-Control: no-store, no-cache, must-revalidate"); 
   header("Cache-Control: post-check=0, pre-check=0", false); 
// HTTP/1.0 
   header("Pragma: no-cache"); 
?>

 

Det kan også vaere behjelpelig å sende en REDIRECT (302) status kode til nettleseren ved å benytte:

 

header("Location: http://www.mittdomene.com/minside.php"); 
exit;

 

Dersom dette ikke fixer problemet kan du ty til foelgende loesning:

Legg til en request variabel i URL'en. Sett verdien til denne til å vaere et random tall mellom 0 og feks 10000 ( f.eks. redirect til: minside.php?belsebubb=randomnumber ). Til og med IE vil da hente documentet fra serveren istedetfor lokal cache.

Endret av sprintf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...