Gå til innhold

Hva er lurt? 915/925 eller 865/875?

dacr0w

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
Takk for mange gode forslag. Kun noen få spørsmål før jeg bestemmer meg:

1. Hvorfor ikke Prescot cpu (1mb cache) (bortsett fra pris)?

2. IC7-G eller IC7-MAX3?

3. Noen som har erfaringer med 915 eller 925 kortene hvis jeg allikevel faller for fristelsen til å kjøpe noe nytt og relativt utestet?

dacr0w

De nye Intel 915/925-kortene vil jeg klart anbefale for folk som skal kjøpe ny pc i dag. De har bl.a. den nye pci-bussen og de har integrert Gbit-nettverkstilkobling med meget bra ytelse. Kortene tilbyr også en HD-audio krets med klart bedre lyd enn tidligere løsninger. Det er også integrert støtte for mer avanserte raid-løsninger på mange av kortene. De fleste 915-kortene kan utstyres med vanlige DDR-brikker mens 925 bruker DDR2-brikker.

Dersom en skal oppgradere en datamaskin med et nytt Intel-kort vil det største løftet være skifte til grafikkort basert på den nye pci-standarden. Men tester viser at de nye kortene foreløpig ikke gir bedre ytelse enn 865/875-kort. En oppgradering bør altså baseres på interesse for mange av de nye funksjonene som kortene tilbyr. En stiller selvsagt bedre forberedt på fremtidige oppgraderinger med et 915/925-kort.

Endret av durabit
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Dere som sitter å sier Prescott har dårlig ytelse og høy varme ! Har dere personlig prøvd den ? har precott 2.8 på et abit IC7-G idel på 43C og 56 full load ...

Synes min Prescott 2.8, som ikke var tenkt til overklokking i utgangspunktet, har akseptabel temperatur, men jo lavere jo bedre. 43 grader var lavere enn min kjører. Forskjell på kjøling eller rett og slett temp-monitoreringen på hovedkortet?

Data:

Idle 50 grader, load anslagsvis 60 grader (Warcraft III :-)

Andre data på idle:

System 28 grader, PWM (power til CPU?) 42 grader.

CPU vifte (standard boxed) 2700 rpm, NB (chipset) vifte 5100 rpm.

Hovedkortet er Abit AI7, i Aopen H600B kabinett. Kabinettvifter

8412N2GME 2 stk. Papst vifte, 58m³/time, 26 dB(A)

som blåser luft ut av kabinettet bak.

Jeg slet litt med å få på kjøleren (de fire "tappene" på overdelen som vifta sitter i). Kan kanskje ha gått ut over den leireaktige kjølepastaen som satt på kjøleren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...