Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kommer ikke inn på maskin i nettverk..hjelp !


Anbefalte innlegg

jaja...jeg sitter nå å roter med å få 2 maskiner til å få tilgang til hverandres delte mapper.

 

Fikk tips om å høyre klikke "min datamaskin"

klikke "Behandle"

"lokale brukere og gjester"

Klikke "Brukere"

Høyre klikke "Gjest"

Og velge "angi passord"

 

Da skrev jeg inn Gjest som passord.

 

Så langt alt vel.

 

Nå går jeg inn på den andre maskinen,for å få tilgang til den maskinen jeg akkurat har vert inne på,og satt passord på.

 

Når jeg så går til "mine nettverksteder"..."vis datamaskiner i arbeidsgruppe" så får jeg opp den maskinen jeg ser etter.Jeg klikker den og får opp den firkanten med "kobler til"

Når jeg så skriver Gjest i passord linjen så

kommer denne meldingen opp

"\\Toris er ikke tilgjengelig.Du har kanskje ikke tillatelse til å bruke denne netverksressusjen.Kontakt administratoren av serveren for å finne ut om du har tilgangstilatelse.

Påloggingsfeil!. Brukeren har ikke fått innvilget forespurte påloggingstype på denne datamaskinen"

 

Noen som kan forklare HVORFOR dette skjer ?

 

Jeg HAR jo satt Gjest som passord på den maskinen jeg skal inn på !! :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rent bortsett fra at det av sikkerhetsmessige årsaker ikke lønner seg å bruke "Gjest"-kontoen, har du aktivert kontoen?

Hvis ikke, vises et rødt kryss over ikonet.

Høyreklikk -> Egenskaper -> Fjern haken ved "Kontoen er deaktivert" (eller noe liknende - har engelsk versjon selv)

Bruker maskinene Windows XP? Er brannmuren aktivert? Har du gått igjennom Wizard'en for nettverket?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...