Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

og så plutselig klikka nettet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Satt her en dag i forrige uke på pcn og restarta den. Da jeg slo på igjen funka ikke nettet! Nå sitter jeg på husets andre pc som er koblet igjennom samme switchen som den nettet klikket på og det funker fint. Har prøvd med samme kabel som jeg bruker til klikko-pcn på denne og det funker fint. Jeg rørte ingen nettverksinstillinger før jeg restartet så jeg skjønner ingenting. Jeg har to nettverkskort (ett på hovedkortet og et vanlig) og det funker uansett ikke hvilket av dem jeg bruker (begge to funket før jeg tok den restarten). Har _aldri_ hatt dette problemet før og jeg har hatt pcn i over et år. I dag formaterte jeg harddisken men det funker fortsatt ikke :cry: .

Trenger SÅRT tips om hvordan jeg skal få fikset det.

Teknisk info:

har:

- nextgentel 2200/700

- netopia 3351

- SMC 5-port 10/100Mbps swith

- MSI KT4V-L hovedkort med on-board LAN

- Cnet PRO200 10/100Mpbps PCI nettverkskort

Videoannonse
Annonse
Skrevet

fungerer kommandoen ping i et kommandovindu?

Får du f.eks. svar fra 129.241.93.40 (www.samfundet.no). Isåfall må du sette opp navnetjenere til nettverksinstillingen din.

Skrevet
fungerer kommandoen ping i et kommandovindu?

Får du f.eks. svar fra 129.241.93.40 (www.samfundet.no). Isåfall må du sette opp navnetjenere til nettverksinstillingen din.

når jeg skriver ping i et kommandovindu kommer det opp masse ping kommandoer (-t -a og div slike).

hva skal jeg med det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...