Gå til innhold

hjelp, får ikke sendt sms med m65


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jepp, ringte tele2 og sjekket at det var riktig nr.. og det stemte. Tele2 har faktisk et svenskt meldingsentral nr.

Fikk høre av en kompis at det var en mappe på telefonen som måtte være tom på tlf, for og få sendt sms.. pga av en bug... noen som vet om dette stemmer, og eventuelt hvilken mappe det er snakk om.

Lenke til kommentar

Hei

 

Har ikke hørt om det,jeg kjenner flere som har Tele2 og de fungerer sånn som det skal hos dem med de nye simkortene,så jeg tror du må få Tele 2 til å ordne dette,får du noen feilmelding når du forsøker å sende sms,fungerer det å ringe med den og sende mms?

Lenke til kommentar

Får bare melding om at sms ikke er sendt. Og siden gprs ikke fungerer, så får jeg heller ikke mms til å funke. Har ringt tele2, men dem klarte ikke å finne ut av noe... Dem ba meg laste ned innstillinger fra my-siemens.com sin side... men innstillingene kom aldri ned til telefonen min... begynner og lure på om det kan være fabrikk feil på den :cry:

Lenke til kommentar
Får bare melding om at sms ikke er sendt. Og siden gprs ikke fungerer, så får jeg heller ikke mms til å funke. Har ringt tele2, men dem klarte ikke å finne ut av noe... Dem ba meg laste ned innstillinger fra my-siemens.com sin side... men innstillingene kom aldri ned til telefonen min... begynner og lure på om det kan være fabrikk feil på den :cry:

Hei

 

Ikke gi deg på dette,har akkurat snakket med en som har det samme problemmet som du har,noen ganger så går det greit,men andre ganger så få hun beskjed om at det nummeret hun sender til ikke er i bruk,ring Tele 2 og si at du har hørt om flere som har det samme problemmet

Lenke til kommentar

Ser ut som tele2 har et problem når det gjelder m65.

Utrolig at de annonserer telefonen over alt men ikke har et skikkelig oppsett på den.

Har nettopp kjøpt en selv og for ikke mms eller gprs til å virke, har snakket med tele2 og kan ikke gi meg hjelp.

Lenke til kommentar
Ser ut som tele2 har et problem når det gjelder m65.

Utrolig at de annonserer telefonen over alt men ikke har et skikkelig oppsett på den.

Har nettopp kjøpt en selv og for ikke mms eller gprs til å virke,  har snakket med tele2 og kan ikke gi meg hjelp.

Har ikke hatt noen problemmer med å konfigurer MMS, GPRS og E-post konto på M65 til min far, som er Tele2 kunde, og den fungerte bra med mine Telenor og Netcom kort oxo. Og jeg gjordet ingen ting med SMS innstillingen og det har funket uten problemer.

 

Tror ikke det er noe galt med selv mobilen, så det må ligge en feil i melding sentralen til Tele2 eller oppsettet til Tele2.

Lenke til kommentar

Arctic XO:

 

Siden du ikke hadde noe problem med å sette opp GPRS og MMS ser jeg gjerne at du hjelper oss mindre heldige her i forumet! :D Kanskje du også kunne sende inn oppskriften til tele2, så slipper andre å havne i samme uføret.

 

Venter spent på oppsett, så jeg endelig kan bruke tlf til annet enn bare å ringe og sms'e...

Lenke til kommentar

Kjøpte nettopp 2 stk SE T630 med Tele2 abb og både jeg og dama har kjemperob med det abb!! Får ikke sendt vanlig sms selv om jeg har full dekning - bare 'sending mislyktes'. I tillegg skjer det ofte at mottaker får meldingene opptil 10 (!!!) ganger i løpet av en dag. Blir vistnok ikke belastet for det, men allikevel... Tenkte jeg skulle legge inn en advarsel mot TELE2 mobilabb under 'Operatører', for de er i særklasse de mest klønete jeg har hatt som operatør noensinne. Var så dum at jeg gikk fra Sense.... Angrer bittert nå. :blush:

Lenke til kommentar

Her er min guide for oppsett av MMS og GPRS på Siemens M65.

 

1. Gå til http://www.my-siemens.com/

2. Klikk på "Mobile Phones customer care"

3. Klikk på "Go to the configurator" under "SETTING CONFIGURATOR"

4. Velg "Go to the configurator" under "MMS"

5. Velg land (ja, helt riktig, Norway!)

6. Velg operatør (Tele2/Netcom/Teletopia/Telenor)

7. Velg GPRS hvis telefonen din støtter dette.

8. Velg telefonen din fra lista.

9. Finn hvilken MMS-leverandør du vil bruke (som regel bare ett valg her)

10. Fyll inn ditt nummer, vent på melding, og følg instruksjonene på siden.

11. Nederst på siden står WAP og Internet-setup. Klikk på en av dem.

12. Gjenta punkt 10-12 til du har fått totalt 3 oppsett: MMS, WAP og Internet.

13. Slå av og på tlf.

14. Test med å sende en SMS.

 

Det funka for meg, håper dere andre får nytte av guiden. M65 tegner til å bli en suksess for meg, i alle fall :D

Lenke til kommentar
Arctic XO:

 

Siden du ikke hadde noe problem med å sette opp GPRS og MMS ser jeg gjerne at du hjelper oss mindre heldige her i forumet! :D Kanskje du også kunne sende inn oppskriften til tele2, så slipper andre å havne i samme uføret.

 

Venter spent på oppsett, så jeg endelig kan bruke tlf til annet enn bare å ringe og sms'e...

 

Her er det oppsettet jeg brukte (Beklager at dette blir ett lagnt innlegg, men fant ikke tilbake på nettetsiden. (Tele2)):

 

 

MMS-oppsett Tele2 MVNO

 

Datakonto

Gå inn i menyen

Meny - Innstillinger - Datautveksling - Datatjenester - MMS,WAP

Valg

Gi nytt navn: Tele2 MVNO MMS

Valg - Endre innstillinger - GPRS-Data - Rediger

APN: mms.tele2.no

Brukernavn: wap

Passord: wap

Gå helt ut av menyen

 

MMS-konto

Gå inn i menyen

Meny - Meldinger - Innstilling - MMS

Valg

Gi nytt navn: Tele2 MVNO MMS

Valg - Endre innstillinger

Gyldig til: "Maksimum"

Std. prioritet: Normal

Avspillingstid: 005.0 sekunder

Mottak: Alltid/Ja

MMS Relay srv: http://mmsc.tele2.no

IP-Innstillinger

IP-adresse: 193.12.40.14

IP-port: 9201

CSD-adresse: 193.12.40.14

CSD-port: 9201

Tilbake

Con.profile: Tele2 MVNO MMS

WAP Oppsett Tele2 MVNO

Meny - Innstillinger - Datautveksling - Datatjenester - MMS,WAP

1 - Valg - Gi nytt navn: Tele2 MVNO WAP

Rediger - GPRS-Data - Rediger

APN: internet.tele2.no

Brukernavn: wap

Passord: wap

Gå helt ut til hovedskjermen igjen

Meny - Surf/Fun - Internett - Profiler

Profil en - Rediger

Profilnavn: Tele2 MVNO WAP

IP-adresse: 130.244.196.090

IP-port: 9201

Startside: http://wap.tele2.no

GPRS-utløpstid: 10 Minutter

CSD-utløpstid: 60 Sekunder

Forbind.profil: Tele2 MVNO WAP

 

 

Data-konto Tele2 MVNO

Meny - Innstillinger - Datautveksling - Datatjenester - Mail,Java,RMS

Valg - Endre innstillinger

GPRS-Data - Rediger

APN: internet.tele2.no

Brukernavn: wap

Passord: wap

DNS 1: 193.216.1.10

DNS 2: 193.216.69.10

 

 

Epost-konto Tele 2 Internet

Meny - Melding - Innstilling - Epost - Kontoer

Valg - Endre innstillinger

Brukerinnstill.

Operatør: Tele 2 Internet

Brukernavn: Navnet ditt

Epost-adresse: Epostadressen din

Svar-adresse: Epostadressen din

Bruker-ID: brukernavnet hos Tele 2 Internet

Passord: passord hos Tele 2 Internet

Tilbake

Epost-innstill.

Last kun ned epost mindre enn: 8KB

Lagre kopi på server: Ja

Typer: POP3

POP3-Server: popc.c2i.net

POP3-Port: 110

SMTP-server: smtp.tele2.no

SMTP-port: 25

SMTP-autentisering: Nei

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...