Footy Skrevet 24. juli 2004 Skrevet 24. juli 2004 Selv er jeg ikke den mest erfarne pc-bruker i norge, så jeg spør her: - Jeg har tenkt å kjøpe meg ny(e) hardisk(er). har loffa rundt på dinside.no og hardware.no osv for tester av hardisker. jeg leser mye forskjellig og mye rart jeg ikke forstår noe av. vurderer 2 disker, en systemdisk (den kan jo sikker være litt mindre) og en stor til lagring av alt piss og dritt som dukker opp i min vei. - Problemet er så hva jeg skal kjøpe. En som er kjapp er jo greit, stillegående er jo kjempepluss siden pc'en står på rommet og ikke minst varmeutvikling. Alle tips tas imot med glede.... takker og bukker...
Moltrez Skrevet 24. juli 2004 Skrevet 24. juli 2004 2 stk av denne : http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=123995&cks=PRL Gode harddisker, lite støy, lite varme utvikling. Partisjoner opp systemdisken, f.eks c: til 15GB og d: til resten
Footy Skrevet 25. juli 2004 Forfatter Skrevet 25. juli 2004 ok... jeg ble fortalt en gang at det var lurt å ha en helt egen disk til system.... bare piss det da?
plexiknut Skrevet 25. juli 2004 Skrevet 25. juli 2004 ok... jeg ble fortalt en gang at det var lurt å ha en helt egen disk til system.... bare piss det da? Jeg har en av denne,, veeldig fornøyd superstille i tillegg!!
gwandarion Skrevet 25. juli 2004 Skrevet 25. juli 2004 Systemdisk: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=117353&cks=PRL Masstoredisk: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=118875&cks=PRL Om du har S-ata muligheter da. De nevnte du jo ingenting om. Men om du har det, er dette et uslåelig oppsett
Lou Skrevet 25. juli 2004 Skrevet 25. juli 2004 Samme her. Lager noen snodige lyder av og til, men ellers:
Footy Skrevet 25. juli 2004 Forfatter Skrevet 25. juli 2004 må inrømme at jeg ikke vet, muligheter for å finne ut?.... hvordan?
gwandarion Skrevet 25. juli 2004 Skrevet 25. juli 2004 (endret) Evt: S-ata viser sitt fulle potensiale i raid, 0/1, med 2x http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=118874&cks=PRL Det er iallefall raskt nok, men jeg ville vurdere en raptor til systemdisk, og heller en treigere stor sak til store. Mvh Ola Edit: leif Endret 25. juli 2004 av gwandarion
gwandarion Skrevet 25. juli 2004 Skrevet 25. juli 2004 (endret) S-ata: Det er en enkel mulighet for å finne ut om du har muligheter for å benytte deg av denne standarden eller ikke. Gi meg et hint om hva for et HK(hovedkort) du bruker. edit: enormt med Leif og hans svogere:p Endret 25. juli 2004 av gwandarion
Footy Skrevet 25. juli 2004 Forfatter Skrevet 25. juli 2004 hehe, vel jeg vet ikke det heller, kjøpte en pakke fra Dell.no.... dimesntion 4600
Footy Skrevet 25. juli 2004 Forfatter Skrevet 25. juli 2004 ok, tror jeg støtter muligheten for s-ata..... hva er forskjellen.... jeg ser jeg kan få S-ATA disker med 10000rpm... fatter jo at dette er kjappere og bedre, men vil ikke dette også føre til mere støy og varme?
Footy Skrevet 25. juli 2004 Forfatter Skrevet 25. juli 2004 begynner å ha tvil om maskinen støtter S-ATA alikevel, sier dette noen noe? IDE ATA/ATAPI kontrollere: Intel® 82801EB Ultra ATA Storage Controllers............................................Intel Intel® 82801EB Ultra ATA Storage Controllers............................................Intel Primær IDE-kanal.....................................(Standard IDE ATA/ATAPI-kontrollere) Sekundær IDE-kanal.................................(Standard IDE ATA/ATAPI-kontrollere) Det står noe der om ATA....
gwandarion Skrevet 25. juli 2004 Skrevet 25. juli 2004 dårlig med s-ata støtte der ja. s-ata er raskere. en raptor på 10000rpm er en varm bråkebøtte:( Men den glimmrer med sin hastighet. Noe som for meg er viktigere. beklager at jeg sendte deg på vilspor med dette s-ata tullet mitt. håper det ordner seg uansett.
Footy Skrevet 25. juli 2004 Forfatter Skrevet 25. juli 2004 jaja, man kan ikke halt alt, i mitt tilfelle, man kan ikke ha mye.... Andre gode alternativ til systemdisker da?....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå