UrNils Skrevet 24. juli 2004 Skrevet 24. juli 2004 Har nettopp kjøpt denne http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=104031&view=detailed switchen, men sliter med å få opp hastigheten mellom maskinene. Med den gamle hub'en fikk jeg uten problemer 9-10 MB/s, men med denne switchen får jeg sjelden over 4 MB/s. Er det noen spesielle instillinger på nettverkskortet jeg kan prøve, eller har jeg kjøpt en dårlig switch?
hce Skrevet 24. juli 2004 Skrevet 24. juli 2004 hvordan tester du hastigheten? har du en ruter e.l. imellom et sted? Har du sjekket om du har virus? svitsjen skal være helt grei den.
UrNils Skrevet 24. juli 2004 Forfatter Skrevet 24. juli 2004 Tester dette ved overføring mellom to maskiner via ftp. Har ikke virus, og ingen router imellom. Det eneste som er tilkoplet switchen bortsett fra 3 pc'er, er et adsl-modem. Men det skal jo ikke ha noen innvirkning. Btw: Virus? Hva har det å si? Har uansett ikke virus på noen av maskinene.
hce Skrevet 24. juli 2004 Skrevet 24. juli 2004 Btw: Virus? Hva har det å si? Har uansett ikke virus på noen av maskinene. *host* jeg mente en trojan som kaprer båndbredden din. Prøvd å kjøre ftp'en til localhost bare for å se at den klarer mer enn 4MBps overføring? Prøvd å restarte svitsjen? Kanskje MAC-tabellen er litt på tur?
Eirik H Rynning Skrevet 24. juli 2004 Skrevet 24. juli 2004 Har switch av samme type for hånd.. kan laste opp til 10 000 kbps
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå