Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Cisco 800 router

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har anskaffet (tjuvlånt ) en Cisco 800. Men jeg har et problem. Jeg får ikke configurert den til å ta imot internett-tilkoblinga..

Jeg vet at jeg må inn i hyperterminal for å få kontakt med routeren i det hele tatt.. Er det noen som kan gi meg et lynkurs på å configurere en router av slik kaliber?

Har alle passord o.l

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Cisco IOS er absolutt ikke lært over natta.

En måned med noen timer om dagen, så har du nok det grunnleggende på plass.

-KJ

Skrevet

Vel. Er det ikke mulig å laste ned en "config" til routern, som jeg bare kan lime inn under Routernavn#(config) biten. Jeg har ikke tid til å lære meg det - jeg vil bare ha routeren min til å funke med adsl! :)

Skrevet

Hvilken router er det du har, da? En 800 series ADSL router? I såfall må du ha linje med utstyr i andre enden som takler den.

-KJ

Skrevet (endret)

Første steg jeg ville ha tatt er å sjekke hvilken modell jeg hadde. Så kan du evt. ringe dem.

Hva slags porter har den på baksiden?

-KJ

Endret av jevel
Skrevet

4 vanlige inputs.. knapp som man trykke på for å velge "to hub" og "to pc"... en console input + en internet input.. (Ethernet 10baset står det over. INTERNET (E1) står det under)

Skrevet

Du tenker vel mer på en bredbåndsrouter?

Denne har gjerne en WAN ethernetport og en liten switch innebygget.

En ADSL router har en ADSL port og minst en ethernetport.

-KJ

Skrevet
Jeg har anskaffet (tjuvlånt  ) en Cisco 800. Men jeg har et problem. Jeg får ikke configurert den til å ta imot internett-tilkoblinga..

Jeg vet at jeg må inn i hyperterminal for å få kontakt med routeren i det hele tatt.. Er det noen som kan gi meg et lynkurs på å configurere en router av slik kaliber?

Har alle passord o.l

Det du burde få tak i er Cisco Configmaker, et windows konfigureringprogram for Cisco IOS baserte routere, og her burde det være greit å få satt opp en grei standard konfigurasjon uten så mye mikk makk. Har brukt dette en del selv og kan absolutt anbefales.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...