Gå til innhold

iPod problemer .


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Playlist for hver cd..?

Du vet at du kan browse etter artist, sangnavn, album osv også..?

 

iPod og iTunes organiserer sangene etter ID taggene og navngir også sangene etter disse. Om du skal rippe en CD anbefaler jeg deg å gjøre dette i iTunes med internet oppe sånn at all info om albumet blir lasta ned.

 

Bruker du iTunes?

Lenke til kommentar
Playlist for hver cd..?

Du vet at du kan browse etter artist, sangnavn, album osv også..?

 

iPod og iTunes organiserer sangene etter ID taggene og navngir også sangene etter disse. Om du skal rippe en CD anbefaler jeg deg å gjøre dette i iTunes med internet oppe sånn at all info om albumet blir lasta ned.

 

Bruker du iTunes?

Jeg hater systemet på iPod. Hvis det i det hele tatt skal funke, så må alle tusenvis av sangene være tag'et riktig. Hadde være mye bedre å bare browse mapper hvor hver fil har navn etter fil navn, ikke tag.

 

iTunes hadde jeg i 5 min før jeg sletta det, bruker heller ephpod...

 

Til ripping bruker jeg selvsagt EAC. Men meste parten av musikken lastes ned, og ikke alle er like flinke med å sette tags.

Lenke til kommentar

Litt OT, men viss du treng å ordne på "taggene" dine, så er programmet Tag & Rename heilt genialt!! Når du har lært å bruke det skikkeleg (og det er rimeleg enkelt) så går alt som ein leik. Viss du f.eks. lagre filane dine på maskina som artist/album/nr - sang.mp3, så lage du ei "mask" i programmet, og pang, så har alle MP3 filane tag med rett artist, album, sang osv...

Lenke til kommentar
Playlist for hver cd..?

Du vet at du kan browse etter artist, sangnavn, album osv også..?

 

iPod og iTunes organiserer sangene etter ID taggene og navngir også sangene etter disse. Om du skal rippe en CD anbefaler jeg deg å gjøre dette i iTunes med internet oppe sånn at all info om albumet blir lasta ned.

 

Bruker du iTunes?

Jeg hater systemet på iPod. Hvis det i det hele tatt skal funke, så må alle tusenvis av sangene være tag'et riktig. Hadde være mye bedre å bare browse mapper hvor hver fil har navn etter fil navn, ikke tag.

 

iTunes hadde jeg i 5 min før jeg sletta det, bruker heller ephpod...

 

Til ripping bruker jeg selvsagt EAC. Men meste parten av musikken lastes ned, og ikke alle er like flinke med å sette tags.

Kjipt for deg da! Selvfølgelig må du tagge musikken din! Hvis du har over 1000 sanger og du synes det er bedre med mappesystem uten ID tagger så lever du nok i fortiden. Kanskje på tide å oppdatere seg på hva som skjer...

 

Du browser jo egentlig etter filnavnet også ettersom iTunes (om du vil) renamer alle sangene dine etter hva ID taggen er.

 

Jeg har 25GB med musikk og alt er tagga, er ikke så vanskelig at det gjør noe. Når jeg ripper en CD så blir den jo tagga automatisk etter en database på internet.

 

Det meste av musikk som lastes ned fra internet endten ved bruk av Kazaa, DC eller internetsider så er det så og si alltid tagget med sangnavn.

Lenke til kommentar

Ja, men de fleste tag'er ikke ordentlig, og hva skal man med tags når man har mapper og filnavn. Og at alle sanger rename's automatisk skal jeg holde meg langt unna, jeg vil ha det som jeg selv vil, ikke som andre vil.

 

Sånn er systemet mitt, f.eks:

F:\Mp3\Album\Ambient(genre)\Alpha Wave Movement - Drifted Into Deeper Lands(artist - album)\01 - Alpha Wave Movement - Drifted Into Deeper Lands.mp3(track# - artist - track)

 

Men dette var uansett ikke problemet, problemet er som det står i første post.

Endret av shamanix
Lenke til kommentar
(...)  Men meste parten av musikken lastes ned, og ikke alle er like flinke med å sette tags.

May I suggest Ubernet?

Hva hjelper det meg? Det er jo andre som ikke greier å gjøre dette riktig, det blir bare rot osv. Jeg gjør det ordentlig når jeg ripper selv.

 

(...)  Men meste parten av musikken lastes ned, og ikke alle er like flinke med å sette tags.

Jeg laster jo ikke ned selvrippede cd'r da... jeg laster ned andres som er dårlig tagget.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...