hvadseth79 Skrevet 22. juli 2004 Skrevet 22. juli 2004 Her er scenarioet! Jeg har en maskin i Bergen som står tilkoblem ISDN. På den maskinen har jeg server 2003 installert. Hjemme har jeg også ISDN og Server eller vanlig workstation OS tilgjengelig. Målet er å kunne ringe opp maskinen i Bergen fra Ålesund via ISDN slik at det blir opprettet en link mellom disse to maskinene gjennom telefonlinjen. Så vil jeg bruke Remote desktop eller Server Terminal for å få tilgang til maskinen. Det er viktig at jeg får tilgang til maskinen på denne måten fordi jeg skal starte et program på maskinen i Bergen og kjøre filer osv. Dette programmet styrer noen elektriske komponenter tilkoblet maskinen. Jeg vet at det går å opprette en kobling mellom to ISDN linjer ved hjelp av RAS server , men jeg vet ikke helt hvordan. Kan noen hjelpe meg med det?? Please!! Hilsen Henrik..
Rayline TWB Skrevet 22. juli 2004 Skrevet 22. juli 2004 http://www.oucs.ox.ac.uk/network/dialup/wi...ndex.xml.ID=RAS
zeitgeist Skrevet 22. juli 2004 Skrevet 22. juli 2004 Kan dessverre ikke detaljguide deg, men på serveren: 1) starter du Routing and Remote Access (RRAS) 2) hørreklikk på serverikonet og velg (hvis rødt) Configire and Enable... (eller Disable hvis grønt og deretter Configure etc.) 3) I wizarden velger du Remote access og krysser av for Dial-up og følger konfigurasjonen. Vær nøye med rettigheter. 2003 er mye strengere med default-rettigheter enn 2000 og NT4 4) Husk å skru på at Remode Connection skal være mulig (høyreklikk på My Computer, velger Remote-fanen og kryss av nederst) Klienten en greiere. Opprett en vanlig Dial-Up link. Når forbindelsen er et faktum, kan du sette opp Remote Desktop. Tror det skal gå greit. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå