slimboy Skrevet 18. juli 2004 Skrevet 18. juli 2004 Vet ikke om jeg bommer litt på kategori ol, men her er hvertfall problemet. Vi har 2 servere på jobben, server A og B. Server A(sql) generer en txt fil engang i døgnet, og lager den lokalt på A, (den kan ikke skrive den til B blir jeg fortalt av de som laget denne scheduelen) Denne txt filen blir manuelt flytter over til server B, som er en webserver. Mitt ønske er å kunne få en automatikk i dette, batch/ftp whatever, som feks kopierer denne txtfilen fra server A, og overskriver den som ligger på server B, tja engang i døgnet. Har noen noe gode råd
Klette Skrevet 18. juli 2004 Skrevet 18. juli 2004 Ett lite og stygt batch script kan nok gjøre dette, hvis du før scheulda det. # Gå til mappa hvor tekst filen din ligger cd c:\din_mappe\ #lag listen over ftp commandoer som skal kjøres echo open ftp.dinserver.com 21 >> tmp echo user ditt_brukernavn >> tmp echo pass ditt_passord >> tmp echo cd din_mappe_på_ftpen >> tmp echo put txtfilendin.txt >> tmp echo quit >> tmp #Kjør ftp ftp :stmp #slette kommando lista del tmp Sikkert noen småfeil inni der, lenge siden jeg har holdt på med slik selv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå