Gå til innhold

Duron CPU glir ikke ned i socket !... Hjelp !?!?!


Anbefalte innlegg

Gikk nettopp og skaffet meg et Asus A7V333-R. Må bruke min Duron 900Mhz inntil videre, men den passer ikke i socketen. Det vil si, den glir ned når spaken står helt øverst, men jeg kan ikke dra den ned. Den er altfor hard, kommer garantert til å knekke. Har sett lignende før og da var problemet en sensor på Abit KT7-A, som sto litt høyt opp, bare bøyde den litt ...så gikk det fint. Men.. På Asus A7V333-R. er det ingen sensor. Jeg har sjekket om det er noen bøyde pins på CPU , men den ser helt fin ut. Jeg har prøvd å dytte og surre litt, men det hjelper ikke. Jeg er 100 % sikker på at den står riktig vei, det ser jeg på strukturen og som alle vet ....den glir ned kun en vei...

 

Noen som skjønner seg på dette ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2002-04-23 02:43, Mental Theo skrev:

Skulle gjerne ha testet an annen CPU...men, blir vel litt prosjekt og overtale en kompis til det...

Har montert en del CPU`er, men dette er ikke normalt.

Jeg kjenner at spaken så vidt nesten bøyer seg, dette er mere en motstand... det er full stopp..

Noe må jeg jo gjøre da...



 

Oki, da er det nok ikke så lurt å prøve å skyve den ned....da er det nok noe med sokkelen...for det kan ikke være cpu'en siden den datt rett nedi....se om du kan se noe uregelmessigheter med sokkelen når du beveger hendelen (uten cpu i)

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-23 02:43, sub1343 skrev:

Har du sjekka om alle pinnene under cpu er helt beine, jeg hadde samme problem med en t-bird jeg skulle montere på et msi k7t hk



 

Alle pins ser helt fine ut, men hva mener du med "beine"? de ser like lange ut også. Kan ikke se at det er noe rart med mekanismen til socketen ....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...