Kosmos Skrevet 13. juli 2004 Skrevet 13. juli 2004 Jeg får en feilmelding nede til høyre ved klokka, den lyder "VGA fan abnormal, check vga card's fan"! Dette gjelder skjermkortet MSI GeForce FX5200 128MB DDR AGP. Etter hva jeg ser er det ikke noe vifte på dette kortet, men jeg synes det er ganske varmt når jeg kjenner med fingrene på undersidene av kortet. Jeg hadde problemer med en maskin jeg har bygget selv og har nå fått den igjen fra komplett med nytt hovedkort og skjermkort(det var opprinnelig integrert skjermkort) pga feil på hardware på det jeg hadde kjøpt. Lurer på om de har glemt å montere vifte på kortet??? Skal det være vifte??Maskin funker som den skal, og jeg får ikke noen andre feilmeldinger. Forøvrig sier Aida32 at hovedkortet har en temp på 37C og prosessor på 39C, dette skal jo være normalt! Det står også at det er to vifter CPU 3879 RPM og Chassis 1795 RPM!! Noen som kan hjelpe meg med dette!! Takker for alle svar!
Gunnar B Skrevet 13. juli 2004 Skrevet 13. juli 2004 Hva slags program er det som ligger å kjører nede på linja der da.
Kosmos Skrevet 13. juli 2004 Forfatter Skrevet 13. juli 2004 Det er litt forskjellig, men det er vel dette programmet feilmeldingen kommer fra 3d! Turbo experience! Har et spørsmål til selv om det går på prosessoren, det står at prosesoren er på 1143 MHz(5,75x199) er dette fordi den er klokket ned??? Det skulle vært Athlon XP 2600 + 1,917 GHz!
Gunnar B Skrevet 13. juli 2004 Skrevet 13. juli 2004 Du kan åpne programmet å se om dt er mulig å justere ned minste hastighet på vifta.
Kosmos Skrevet 13. juli 2004 Forfatter Skrevet 13. juli 2004 Pga av at den står for lavt mener du?? Skal det være vifte på dette kortet noen som vet??
Gunnar B Skrevet 13. juli 2004 Skrevet 13. juli 2004 Hvis det ikke er vifte på kortet så skal det ikke være merket av i programmet at det er det. Det jeg mener med å justere hastigheten er at det kan være en opsjon på det. Feks: min rpm-1500 / max rpm-4500, da kan du prøve å juster ned min rpm til feks 1000.
Kosmos Skrevet 13. juli 2004 Forfatter Skrevet 13. juli 2004 (endret) Det står ikke i Aida32 at det er vifte på kortet, etter det jeg skjønner er det heller ikke vifte på kortet! Det var det jeg trodde du mente, det Turbo programmet er så rotete at jeg skjønner nesten ingen ting! Endret 13. juli 2004 av Kosmos
Gunnar B Skrevet 13. juli 2004 Skrevet 13. juli 2004 Du får skru opp pcèn å se etter om det noen vifte.
Citizenx Skrevet 13. juli 2004 Skrevet 13. juli 2004 Det er litt forskjellig, men det er vel dette programmet feilmeldingen kommer fra 3d! Turbo experience! Har et spørsmål til selv om det går på prosessoren, det står at prosesoren er på 1143 MHz(5,75x199) er dette fordi den er klokket ned??? Det skulle vært Athlon XP 2600 + 1,917 GHz! Gå i bios og sett multiplier til 11.5 og fsb til 166.
Kosmos Skrevet 14. juli 2004 Forfatter Skrevet 14. juli 2004 Det hjalp å sette FSB til 166, da fikk jeg opp riktig info! XP+2600 og 1,92GHz Men denne feilmeldningen skjønner jeg ikke noe av, har kikket flere ganger på skjermkortet og det som sitter der er en svart dings(ikke vifte), kan det være en slags kjøleribbe?? Maskinen kjører helt uten problemer, lurer på om jeg bare skal avinnstalere programmet som gir meg feilmeldingen! Men er det noen som kan si meg om det skal være en vifte på dette kortet??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå