Cybermantix Skrevet 13. juli 2004 Skrevet 13. juli 2004 Jeg driver og planlegger ett lite prosjekt som involverer å bygge ett kabinett "fra scratch". Det jeg lurer på er hvor man kan få tak i råmaterialer til casemodding/bygging av kabinett. - Finnes det butikker der man kan få kjøpt stål/aluminiumsplater? - Steder man kan få det gratis? Tenker spesielt i Oslo-området evt også i Østfold. Alternativet kan jo være å bruke gammelt PC-utstyr og defekt hifi-utstyr som "donor"... Det kunne vært nyttig med en slik oversikt som "sticky" i worklogs eller case mods.
DrSpawn Skrevet 13. juli 2004 Skrevet 13. juli 2004 (endret) I DENNE "sticky" tråden under "Case mods" ligger det mye fin info til folk som ønsker å bygge PC, selvom utvalget av linker til materialprodusenter/butikker ikke er helt stort. Jeg har benyttet meg av følgende leverandører i mine prosjekter: Astrup Maskin AS -> ALT av Metaller og metallarbeider, holder til på Kalbakken utenfor Oslo Plastkomponenter AS -> ALT av plast, holder til på Gressvig utenfor Fredrikstad Sløyddetaljer AS -> Mye forskjellige materialer gode priser, postordre Thaugland AS -> ALT av tre, ligger midt i Oslo sentrum ELFA -> Lite utvalg av metaller og plast, litt dyrt, men ligger "midt" i Oslo Clas Ohlson-> Veldig lite utvalg (pleksipater, metallplater og stenger), dyrt, men butikk midt i Oslo Glassmestere -> Kan ha gode priser på pleksi, finnes i nærheten av DEG! Skraphandlere -> Har det meste, men her må man lete litt, kjenner ingen som ligger i nærheten av Oslo, men endel i Østfold. mvh Audun Endret 13. juli 2004 av DrSpawn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå