Gå til innhold

Dreambox store muligheter?


Anbefalte innlegg

heisan!!!

 

 

Er det noen som erfaring med Dreambox

 

Hvor store muligheter har man med en slik tuner??????

 

Jeg vurderer sterkt å kjøpe en slik!!

 

hvordan er det med kortholderene, må man ha CAM modul(er) for å i heletatt bruke kortene.

 

Hvis det er noen som har noen linker til informasjon om produktet, så gjerne gi meg de!!

 

 

Takker :thumbup:

Endret av hojo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er riktig at en dreambox vill gi deg uante muligheter. Hvis du setter de i nettverk med pc'en kan du streame tv over til den og video andre veien. Du kan også ta opp direkte til pc'en eller på en harddisk i dreamboxen. En dreambox kommer ferdig med linux lagt inn så du kan også spille spill og programmer på den. Du kan sikkert gjøre mye, mye mer også. Jeg vil anbefale deg å lese litt på dreambox sitt eget forum

 

Lykke til!

Endret av oifind
Lenke til kommentar

Har du ikke Grævlig med tid til overs (ungkar!) blir det til at man innstal. Firmware PP 20.10.03 dvs. integ. Conax/Viaces og den blir brukt som en helt ordinær mottager. Hvorfor da bruke så mye penger på en ganske bruker uvennlig dekoder sett i sammenheng med f.eks <force.

Treig oppstart, dårlig på tekst tv og stadig mekking prøve feile osv.

Litt oppskrytt spør du meg så koster den mer en hva jeg bet. for mine (har 2 stk) i begynnelsen av 2003.

Et fint leketøy som kanskje ikke plasseres under en pen 42" Plasma midt i stuen.

Lenke til kommentar

Loggon: Må si meg enig i at den er treig i oppstart og tekst TV suger så sinnsykt, men i at den ikke passer sammen med en 42" plasma TV, syns jeg er litt feil. Personlig syns jeg at dreamox (vår ihvertfall) er ganske stilfull (sølv og svart)

Vet ikke hvor mye den kostet, men for de som er så ondskapsfulle og vil ha pirat-TV og ikke vil betale for den, kan de jo like greitt bare streame det via bredbånd eller noe sånt (men det koster det å vettu, selv antenne med NRK koster, jaja, NRK koster uansett da men :ermm: ...)

btw: Er det noen mulighet å få tekst på filmene uten å måtte bruke tekst tv? Syns det er, unnskyld språket, men jævlig irriterende å måtte bruke tekst tv for å få subtitles, noe som gjør at volumknappen blir satt ut av spill... Er det kommet en oppdatering som gjør at dette går an? Skal sikkert sende den inn å få oppdatert med Canal+ kanalene om en stund (TV2 og TVNorge datt ut pga. for gammelt kort som stod i)

Lenke til kommentar

Dreamboxen overgår det meste :D:D , men det fordrer endel kunnskap. Dersom du må "sende den inn" for oppdatering burde du definitivt funnet en annen tuner.

og btw subtitles fungerer selvsagt uten tekst tv og kort kan brukes uten CAM modul (Conax). Med nettverk tilkoplet trenger du ikke harddisk i tuneren (HD bråker litt), du kan ta opp på (og spille av fra) andre harddisker i nettet.

Lenke til kommentar
Dreamboxen overgår det meste :D:D , men det fordrer endel kunnskap. Dersom du må "sende den inn" for oppdatering burde du definitivt funnet en annen tuner.

og btw subtitles fungerer selvsagt uten tekst tv og kort kan brukes uten CAM modul (Conax). Med nettverk tilkoplet trenger du ikke harddisk i tuneren (HD bråker litt), du kan ta opp på (og spille av fra) andre harddisker i nettet.

jeg tror nok neppe denne tuneren er for noen som Ikke har noe data kunnskap fra før.

 

De som kjøper denne tuneren (noe som jeg kommer til å gjøre) ser jo alle mulighetene til å koble opp til en pc/internett

Lenke til kommentar

Har ikke satt meg helt inn i hvordan denne fungerer (innenfor tilkobling til PC/oppdatering osv.) fordi den står sammen med TV'en som står i et rom for langt vekke til at jeg har kabel lang nok til å koble til.

Hvordan får man automatiske subtitles da? Må man oppdatere eller?

Lenke til kommentar
Har ikke satt meg helt inn i hvordan denne fungerer (innenfor tilkobling til PC/oppdatering osv.) fordi den står sammen med TV'en som står i et rom for langt vekke til at jeg har kabel lang nok til å koble til.

Hvordan får man automatiske subtitles da? Må man oppdatere eller?

Jeg tror du får bedre svar hvis du stiller samme spørsmål i DreamBox sitt eget forum

Lenke til kommentar
Dreamboxen overgår det meste  :D  :D , men det fordrer endel kunnskap.  Dersom du må "sende den inn" for oppdatering burde du definitivt funnet en annen tuner.

og btw subtitles fungerer selvsagt uten tekst tv og kort kan brukes uten CAM modul (Conax).  Med nettverk tilkoplet trenger du ikke harddisk i tuneren (HD bråker litt), du kan ta opp på (og spille av fra) andre harddisker i nettet.

Har du Force med integ. hardisk og M2/fun er Dreamboxen i forhold et leketøy, som kona garantert hater. Bruk tida på lekser!.

Endret av loggon
Lenke til kommentar

Dreambox = WIN :)

 

Har en selv med en 4 LNB antenne...uten hardisk da for øyeblikket.

Greit nok at text tv er litt tregt, men saa lenge det sparer meg for 700 kroner i maaneden og jeg faar ALLE kiosk kanale hele tiden gratis saa bryr det meg mindre. Og man maa ikke texte via text tv heller saa lenge man har den koblet til internett for da downer den subtitles selv :)

 

Men som sagt, du maa ha en del kunnskap om dette. jeg bruke mang en time paa diverse forum foer den virket helt. Internett tilgang er oxo en noedvendighet ettersom de oppdaterer kodene sine gjevnlig saa nett maa du ha.

Lenke til kommentar
Dreambox er hva du putter inn i den!
Har selv en, og med egenbygget image (firmware) fungerer den suverent, og kona hater den definitivt ikke.
Den har auto txt, og oppstart (fra standby) er på under 1 sekunnd.
Det tar riktignok lengre tid en en jallatuner å starte den fra at man tar den helt ned, men jeg slår den kun helt av ved endringer i image.
txt-tv er ikke optimal, men den har over 1000 siders txt tv minne (dvs, alle sider inklusive undersider. (man kan bla frem og tilbake som man vil på sider som har undersider)
Man har 2 simkort plasser + 1 CA modul slott, USB og ethernet
Man kan ha flere forskjellige image's inne samtidig og kan velge hvilket man vil boote.

Man kan sette opp egne kanal lister (eks, sport, film, nyheter og få disse gruppert som man selv vil)

Man har muligheter for å emulere CA moduler i SW, slik at man ikke trenger å kjøpe dyre CA moduler.

Den har raskere kanalskift en alt annet jeg har sett.

Oppdatering av firmware tar 5 minutter og gjøres enkelt og sikkert via FTP.

Hvis du trenger hjelp er det hjelp å få på tabascoweb.net eller på #dreambox.norge IRC (skysnolimit irc nettverk)

Ulemper (dette endres hele tiden, og hvis noe er en stor ulempe, finnes det alltid noen som finner en måte å fikse det på):
* Problemer med å synkronisere tale og undertekster på HDD opptak
* Ikke støtte for Viasat's nye krypterings system
* Noe høyere inngangsterskel en en strippdown tuner
* Noe mere kritisk til signalkvalitet (ser ut til at det er bedre i DM5620s enn i den mere avanserte 7000s)
Lenke til kommentar

Det kommer snart en ny versjon av Dreambox, DM-7080/7085

 

250 MHz IBM power PC Processor (350 Mips)

Linux open SOURCE

Support for Linux standard API (Direct FB, Linux FB, LIRC)

1 x DVB COMM on interface module

2 x Smartc**d reader

DreamCrypt APPROX. integrates

MPEG-2 hardware decoding (DVB Compatibel)

100 MBit full duplex Ethernet interface

COM haven V.24/RS232

12V SWITCH connection

RF modulator

A/V exit (audio/video Cinch)

Large LCD display

64 MByte RAM

integrated IDE UDMA66 Master/Slave interface

Support for HDD up to 300 GB

DVD (DVD R/RW) (-/+), CD-R/RW)

unlimited channel cunning for TV/Radio

Zapping/channel change in less than 1 second

Fully automatic channel search/transponder CAN

EPG support

Videotex support (INSERT)

Support for multiple LNB of switches (DiSeqC)

Expenditure in different languages (Skin support)

SPDI/F optical TOTX178 AC3 output

2 x Scart interface (complete software controlled)

 

The model 7080 has DVD +/- burner is additional and with 1 tuner.

The model 7085 with twin-tuner & DVD +/- burner.

The price for 7085 will be around €600, -

 

dm7085.gif

 

ser ut til å bli en konge tuner...

Endret av gerri28
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...