mova Skrevet 12. juli 2004 Skrevet 12. juli 2004 Hei, jeg sitter nå på et LAN hvor vi har et problem med en av datamaskinene. LAN verten har Lyse mbit (viss det sier dere noe). Det som er problemet er at den datan som ikke fungerer motar en annen IP en de to andre. Altså en annen DHCP eller no slikt. Jeg har prøvd ipconfig /renew mange ganger. Får opp "Feil under fornyelse av grensenittet. Lokal tilkobling: kan ikke kontakte DHCP serveren. Forespørselen ble tidsavbrutt). Noen som kan hjelpe meg? Litt frustrerende å være på LAN uten nett. BTW: Vi bruker en D-Link HUB (har også prøvd å koble datan utenom den) Mvh Joakim Lunde
Support Skrevet 13. juli 2004 Skrevet 13. juli 2004 PCen står ikke med fast ip da? Isåfall så vil ikke /release kommandoen fungere... DHCP er også aktivert?
M@R7!N Skrevet 13. juli 2004 Skrevet 13. juli 2004 Har selv lyse og naar vi skal LANe maa vi ofte release og renewe ip'en. Du skriver at dette ikke virker, så hvor mange er dere? Hvis han har 10mbit og dere er fler enn 4 personer, trenger dere en ruter for at alle ska få internett. Har han 2mbit så kan dere bare har internett på 3 pcer Hvis det er en annen pc i huset som han bruker til vanelig er dere nødt å release ip'en på denne.. Håper dette hjalp
ob1 Skrevet 13. juli 2004 Skrevet 13. juli 2004 Som nevnt: HVa med å reales ip'en først? (ipconfig /release). Hvordan ser nettverket ditt ut? Du har ikke noen andre maskiner/routere som kan gi ut IP-adresser også?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå