Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Canal Digital, grensen er nådd!


Anbefalte innlegg

Halloen..

 

Er jeg den eneste som nå meget sterkt vurderer og gå fra Canal Digitals høy hastighet internett?

 

Jeg har nå i flere timer slått meg selv i hodet av "Warning, Connection problem detected" eller "Warning-Connecnting Problem error", ustabil linje og mere!

 

Trist lite hjelper det når kundeservice svarer at linjen kan til tider pga problemer være ustabil... :wallbash:

 

Det jeg vel egentilig håper og oppnå med denne posten er evt respons fra forumbrukere med samme problem og evt ansatte i CD...

 

Så foreløpig er mitt forhold til CD = :realmad:

 

Irritert Stikk-kont@kt...

 

EDIT: Det skal også nevenes at det var en montør fra Bravida her og sa "Nå skal alt være i orden", men nei da...

Syns også problemene kom etter at de oppgraderte linjene...

Endret av Stikk-kont@kten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, du er ikke den eneste. Jeg sliter med nøyaktig det samme, og kjenner andre i samme uføre.

 

Kundeservice er kontaktet. Servicemann har vært innom. Ingen løsning.

 

For meg virker det som om problemene begynte etter at Canal Digital "oppgraderte" hastigheten på abonnementene sine.

 

Jeg vurderer seriøst en annen leverandør. Dette er uholdbart!

 

 

Hilsen en ikke mindre irritert gamer.

Lenke til kommentar

Har akkurat samme problem og har hatt det i flere måneder nå.

Fikk over telefon vite at signalstyrken svingte veldig og at det helt klart var en feil.

Canal Digital (Telenor) burde fikse dette uten problemer men det er tydeligvis liten vilje. Har sjekket med NextGentel og de kan levere linje. Linja til CD er så dårlig at jeg ringer og bestiller fra NG imorgen.

Spiller online og har tidvis connection problems så ofte at det er helt latterlig!

Med tanke på størrelsen til CD er den manglende sevicen og elendige linjen helt unødvendig, men det er vel slik det er når man er for stor...

 

John

Lenke til kommentar

Har også problemere med Canal Digital. :(

Har også ca. 10-15 andre kompiser/familie med samme problemet.

 

Har ringt dit, har fått til beskjed at de skulle legg inn en feil melding.

De har sikkert lagt inn 100 feilmeldinger fra meg,

så fikk jeg vite at de holdte på å fikse sånn at det ble stabilt.

 

Har enda ikke merket at de har fikset det.

 

Det er kos når man sitter å gamer cs på kveld, å man plutselig står helt stille så kommer det opp i høyre hjørne: Connection Problem, og man spør på vt: "Har jeg dotte ut nå" og man ikke får svar :(

 

For meg virker det som om problemene begynte etter at Canal Digital "oppgraderte" hastigheten på abonnementene sine.

 

Problemet starta hos meg samme dagen som jeg satt på det nye modemet.

Endret av Ohord
Lenke til kommentar

Er fullt mulig å få tilbake allt om tjenesten ikke over hodet holder mål...

 

Om det stemmer det som blir sagt her om at problemene begynnte retter hastighets oppgradering så høres det nesten ut som det er noe maskinvare som ikke helt holder mål.

Lenke til kommentar

Samme problemet har vært med Canal Digital og Avidi i alle år. Linjene faller ut, og får connection problems.

Har ikke vært så ille nå, som før. Før når vi var under Avidi var det enda værre.. men ting fungerer aldri som de skal!

Surt å måtte betale så mye for en 1024/256 linje som ikke funker!

NGT er nok det beste alternativet!

Skal i militæret nå, så driter egentlig i det.. men bytter sikkert når jeg flytter inn til en ny leil. :D

Lenke til kommentar

Hmm, ringgte kundeservice nå nettopp...

 

De lovet at alle feilene skulle være fikset nå..?!

 

Så vi for se, skal la pc'en stå på en Vietnam server til jeg kommer hjem senere og se om jeg har blitt kastet ut eller ikke...

 

(De fleste servere kaster deg nemelig ut etter mer en 20 "Connection problems" på default....)

 

 

 

 

Den som lever for se :ermm:

Endret av Stikk-kont@kten
Lenke til kommentar

En til her som begynner å bli mektig lei av hele CanalDigital. Mistet nettet forrige lørdag. Siden da har de lovet å komme å fikse det. Jeg fikk beskjed om at hvis jeg var uheldig, kunne det gå til onsdag, før linjen var oppe igjen. Nå er det fredags ettermiddag. Ble lovet at teknikker skulle komme i dag. Men kom han... Så nå blir jeg uten nett denne helgen også. Fatter ikke at det går å ha så dårlig kundeservice. Har nå vært 6 dager uten nett :thumbdown:

Endret av Cola-boks
Lenke til kommentar

Hmm, so far so god ....

 

Et tips til alle som sliter, var det jeg fikk høre:

 

La modemet stå av i en natt, når du kommer tilbake gjør følgende:

 

1. Skru ut kabelen fra modemet.

 

2. Sett i strømmen

 

3. La modemet stå til det er klart

 

4. Skru i kabelen igjen, (mens modemet enda er på)

 

5. Modemet bruker nå ca 1 min på og blinke..

 

6. Modem klart.

 

Dette hjalp her, skal spille Counter-Strike nå og se om "pingen" er høy og om den er stabil.

Lenke til kommentar

Montøren fra Bravida var der egentlig for og se på TV'en da denne også hadde begynt og få dårlig signal. Jeg spurte han om han kunne fort ta en skjekk og han konstatere at alt var okei...

 

Ang det med "støy" har som sagt linja fungert bra i ca 1 år, problemene kom etter at IP-telefoner ble lansert ca...

Lenke til kommentar
Montøren fra Bravida var der egentlig for og se på TV'en da denne også hadde begynt og få dårlig signal. Jeg spurte han om han kunne fort ta en skjekk og han konstatere at alt var okei...

 

Ang det med "støy" har som sagt linja fungert bra i ca 1 år, problemene kom etter at IP-telefoner ble lansert ca...

Ip telefoner ? Bruker du ip telefono ?

Lenke til kommentar

Hjelpe meg, er dere så avhengige av å spille Online at dere ikke tåler at dere må leve en dag eller to uten?

Avidi\CD har netopp oppdatert hele systemet, og da skulle det være ett mirakel om de ikke skulle oppleve noen problemer overhodet. Hadde Avidi en stund, og opplevde at det var litt ustabilt til å begynne med, men de siste 3 årene jeg hadde det, var det ikke ett minutts nedetid.

Har NGT nå, og opplevde at alt datt ned for en stund siden, men det varte bare en dag eller to. Etter det har det ikke vært problemer overhodet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...