Gå til innhold

Bærbar pc fra Elitegroup


Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om noen kan fortelle meg forskjellen på disse to bærbare PC'ene fra Multicom.

 

http://www.multicom.no/varedetaljinfo.asp?...lagerantall=5pl

 

og denne:

 

http://www.multicom.no/varedetaljinfo.asp?...tall=05.07.2004

 

Disse ser jo svært like ut, men det jeg hang meg opp i er at den billigste av dem har raskere prosessor enn den dyreste, samt at den har 20 gb større HD.

 

Det virker jo ikke helt logisk...

 

Jeg spør fordi jeg skal kjøpe meg bærbar pc for første gang nå, og etter diverse nettsøk de siste ukene har jeg kommet fram til at jeg sannsynligvis kommer til å kjøpe PC fra Elitegroup, og jeg vil bruke de (rundt...) 15000 kronene jeg har planer om å bruke på PC best mulig.

 

Noen erfaringer? Både med Elitegroup og Muliticom som nettbutikk.

 

Hvor lang leveringstid må man forresten beregne?

 

Keyzer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du ser i toppteksten på beskrivelse har den ene dual-layer dvd-brenner. Så det er derfor prisen virker litt sprø på deg ang prosessorhastighet etc.

 

Edit: Leveringstid pleier å være veldig bra fra multicom. Min kom iløpet av en 4-5 dager.

Endret av schwin
Lenke til kommentar
Hvis du ser i toppteksten på beskrivelse har den ene dual-layer dvd-brenner. Så det er derfor prisen virker litt sprø på deg ang prosessorhastighet etc.

 

Edit: Leveringstid pleier å være veldig bra fra multicom. Min kom iløpet av en 4-5 dager.

Kombinert dualformat DVD±RW og CDRW brenner.

 

Det er ikke det samme som en duallayer brenner! Den ene maskinen har DVD+-brenner + CD-RW, mens den andre har mer disk og kraftigere CPU.

Lenke til kommentar
Det er ikke det samme som en duallayer brenner! Den ene maskinen har DVD+-brenner + CD-RW, mens den andre har mer disk og kraftigere CPU.

Men jeg trodde CPU og HD var dyrere enn en dvd-brenner?

 

Vel, da ble jo valget forholdsvis enkelt. Jeg har tross alt ikke noe behov for noe annet enn en dvd-spiller som også kan brenne vanlige cd-plater! :thumbup:

 

Keyzer

Lenke til kommentar

Er HD'en på Elitegroupmaskinene i linkene over 7200 rpm eller 5400?

 

Og hva er i praksis forskjellen på de PC'ene man selv bygger på Netshop og de ferdige PC'ene hos Multicom?

 

F.eks. ser jeg på denne hos Netshop:

 

http://www.netshop.no/aspx/cart/konfig.aspx?plid=3246

 

Er den et bedre kjøp enn denne:

 

http://www.multicom.no/varedetaljinfo.asp?...tall=05.07.2004

 

Prisen på den fra netshop blir lavere når jeg legger til operativsystem på Elitegroup PC'en, i tillegg til at jeg hos Netshop får større CPU.

 

Hva mener dere som har greie på dette?

Lenke til kommentar
Bortsett fra designet, er 1557, ECS, Tundra, WB osv osv helt like lap'er. Du får handle den du liker best utseende på og hos den netshopen du stoler mest på. Noen har kortleser, noen har 4 USB porter, noen 3 , noen 2 osv. ECS har alluminium i lokket, osv osv.

Takker for svar!

 

Jeg maser litt mer, jeg. Mye penger på engang så jeg vil gjøre ting riktig! :)

 

Du sier at disse PC'ene er like bortsett fra design. Vil det si at f.eks. lydkort er det samme om jeg handler en 1557 PC fra netshop eller om jeg handler fra Elitegroup?

 

Det står tross alt en del mer detaljer om Elitegroup PC'en enn 1557 maskinen fra Netshop. Men selv om det ikke står så er vel f.eks. 5,1 lydkort og hodetelefonutgang standard? Eller?

 

Keyzer

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
enig sablabra, men jeg synest egentlig at dette er enda mer for pengene, iallefall et bedre kjøp for min del. etter hva jeg ser er de identiske, bare nergradert fra 1,7ghz dothan til 1,6ghz dothan. Det sparer du altså 1000kr på.

da tror jeg du må se en gang til. Du sparer nemlig bare 500 kr :!: . Da mener jeg mitt forslag gir mer valuta for pengene :yes:

 

EDIT: skriveleif

Endret av sablabra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...