Gå til innhold

"lag" og svarte skjermbilder


Anbefalte innlegg

Heisann. Jeg lurte på om noen kunne hjelpe meg med PCen min.

Har følgende hardware:

1 GB Corsair RAM

AOpen - Aeolus GeForce4 Ti 4200 skjermkort

Asus A78NX deluxe hovedkort

XP 2500 AMD CPU

120 GB Western Digital, 8MB cache harddisk

(har jeg glemt noe nå?)

 

PCen var overklokket, men jeg nullstilte BIOSen etter at jeg la merke til disse problemene, uten at det hjalp noe. Instinktet mitt sier at det er skjermkortet sin feil. Det som skjer er at når jeg ser på mpg filer så noen ganger får jeg en svart blank skjerm først, før det går videre. Det "lagger" hele systemet kraftig mens det skjer. Denne laggen kan jeg få uten sort skjerm også, og uten at det er video filer det er snakk om.

 

Bare det å komme tilbake til PCen etter middag kan være kjipt. Musa beveger seg, men jeg ser ingen reaksjon på ac det jeg trykker på, ingen feedback fra å holde musa over et ikon på quicklaunch menyen eller lignende. Om jeg har dobbelklikket på noe så tar det en stund før noe skjer. Dette skjer nå hipp som happ.

 

http://www.hardware.no/tester/skjermkort/a...200/index4.html Dette er skjermkortet jeg har, har også kjøpt den dingsen for å stille ned lyden på vifta. Men selv med vifta på full guffe så den får all kjøling den trenger har jeg fortsatt disse problemene. Jeg prøvde å overklokke skjermkortet tidligere når jeg fikk det, men etter at jeg kjøpte vifte regulatoren var ikke det så lurt å tyne det med mindre kjøling. Så, jeg stilte det tilbake til default. Kan det være at kortet har blitt ødelagt av det eller børe jeg sjekke at det virkelig *er* tilbakestilt? [Rister på hodet] Irriterende er det i hvert fall- håper noen kan hjelpe meg.

 

Skal prøve med det gamle GeForce3 kortet mitt senere å se om det er noen forskjell. En reformat hjalp ihvertfall ikke, men det var på tide med en uansett ;)

 

Takk for at du leste

 

Jim

Endret av JimDandy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...