Gå til innhold

Samkjøre 2 PSU.


Anbefalte innlegg

Skal samkjøre 2 PSUer.

De skal ikke kobles SAMMEN (+12v og +12v etc), men de skal bare kunne gå samtidig.

PSU1 skal forsyne Hovedkort++ og CD-RW og PSU2 skal forsyne harddisker og vifter.

 

 

Ville det vært en god idè å kobla sammen PIN 14 og 17 på ATX-kontaktene?

(Det er disse som mottar signal fra HK om at PSU skal skrus av/på. Jeg vil koble slik; PSU1-14 og PSU2-14 og PSU1-17 og PSU2-17.).

 

Dersom jeg skal skru av PSU med bryter, skrur jeg selvfølgelig av begge samtidig.

 

 

Ville dette vært en god idè? (PIN14+17) (eller ville det ikke vært lurt?)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aff, jeg liker ikke å "bumpe", men virker nesten som at posten min har blitt glemt.

Dersom en eller annen moderator skulle lese den, hadde det nesten vært greiest om du kunne flyttet den over til elektronikk da jeg lurer på hvilken risiko det kan være for det elektriske i PSUet dersom jeg kobler de sammen slik.

 

I mine øyne ser det mulig og fullt gjennomførbart ut, men jeg var ute etter advarsler/andre metoder (som f.eks. å bruke relè istedet).

Lenke til kommentar

Mmm..

Har bare en liten følelse av at det blir litt mye for Chieftec PSUet å dra alt som det er nå, og jeg har 2x360W, så kunne like gjerne bruke det andre også.

 

Holder 360W til hovedkort, 2600xp, 9600xt, cd-rw, dvd og 6xWD HDD?

(Ved ekstreme tilfeller vil alle HDDene være "aktive" (skrive/lese).

Lenke til kommentar
Det er 2 pinner du kan kortslutte for å la PSU alltid være på, veit ikke hvilke... Hva med å koble èn av dem slik, og koble begge til et strømuttak med bryter? Enkel løsning, veit ikke om det funker...

Jo, men det er nettopp de to pinnene jeg vil koble sammen.

Så når hovedkortet forteller PSUet at det skal skru seg på/av, så vil det da kortslutte pin'ene på BEGGE PSUene slik at BEGGE slår seg av/på :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...