Gå til innhold

Mobyson - best på pris


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fra VG's artikkel:

Begge gigantene forklarer prisforskjellene med at de må dekke inn utgifter til kundeservice, subsidiering av telefoner og utbygging av mobilnettet.

 

Jaja... de må dekke inn utgiftene til kundeservice og subsidiering.

 

"Gigantene" glemte å si at det er kundeservice og subsidiering av abonnementskundene. GSM-nettet er vel ferdig utbygget... eller?

 

Stå på, Mobyson.... :D

Endret av jendor
Lenke til kommentar

jendor: Telenor setter nok opp alle sin pris for å dekke noen sine utgifter. Utbyggingen av GSM-nettet kan kanskje være ferdig, men Telenor satser vel også på at de hiver opp prisene med enda noen øre og at etter en 10-15 år så skal disse ørene ha blitt store nok summer til at Telenor har tjent inn alt de la ut for utbyggingen ;)

 

Edit: Akk, også er det det med innmeldingsavgiften da. Sender såpass lite at hvis jeg skulle byttet abbonement nå så hadde det vel gått et års tid før jeg hadde spart inn innmeldingsavgiften da :(

Endret av Blib
Lenke til kommentar
jendor: Telenor setter nok opp alle sin pris for å dekke noen sine utgifter.

Telenor vet nok å dekke inn utgiftene sine - og mer til. Mega-gigantoverskudd avslører det.

 

Men det som er interessant er at de bruker kontantkundene sine til å dekke inn utgiftene de har med abonnementskunder.. med de nye operatørene som er på vei inn i markedet er det heldigvis er det slutt på at forskuddsbetalende kontantkunder skal straffes med å måtte subsidiere kostnadskrevende abonnementskunder :)

Lenke til kommentar

Leste en interessant artikkel i afteposten på nett i går. Artikkelen handlet om unge som setter seg i stor gjeld og pådrar seg inkassosaker i hopetall som en konsekvens av skyhøye mobilregninger.

 

Fordelen, ikke bare med Mobyson men også andre aktører som operer med forhåndsbetaling, er at man ikke lenger har denne risikoen. I tillegg slipper man jo kredittsjekk dersom man har gjort en bommert en gang.

 

:thumbup:

Lenke til kommentar

Kanskje "Sandis" (eller andre kan svare???

Mobyson bruker Netcoms nett.

På Netcoms sider om kontantkort står det at det er et begrenset antall land for roaming...

Men det står også: MMS og GPRS er ikke tilgjengelig i utlandet?

 

Gjelder dette Mobyson også?

Lenke til kommentar

Mobyson er jo ikke for alle brukere, og derved ikke noe merkelig om MMS og GPRS er utilgjengelig i utlandet enda. De som har reiser mye og har utstrakt bruk for slike tjenester betaler jo dyre abonnementspriser for det.....

 

Det står også på NC sine sider at det foreløpig ikke er tilgjengelig i utlandet... hvilket antageligvis betyr at det kommer til å bli tilgjengelig etterhvert. (og da vil nok også operatørene som bruker NC sitt nett kunne tilby samme tilgjengelighet.

Lenke til kommentar
Kanskje "Sandis" (eller andre kan svare???

Mobyson bruker Netcoms nett.

På Netcoms sider om kontantkort står det at det er et begrenset antall land for roaming...

Men det står også: MMS og GPRS er ikke tilgjengelig i utlandet?

 

Gjelder dette Mobyson også?

Det er helt riktig at roaming både på GPRS og MMS foreløpig bare er tilgjenelig i noen få land. Dette har med muligheten for realtime rating og gjøre. Her skjer det mye fremover.

Lenke til kommentar
Kvakk!

 

Gleder meg som en liten unge allerede.... når betaler man for startpakka da? Følger det med regning på den? Hvor lang tid har man på seg til å betale for startpakka før nummeret selges til noen andre?

Du betaler inn via bank på medfølgende KID (mobilnummer + kontrollsiffer) eller med kredittkort når du har mottatt startpakke.

 

Du har 2 mndr på å betale startpakke før nummeret legges ut på nytt.

 

:thumbup:

Lenke til kommentar
Sandis...

Til mitt spørsmål og ditt svar (lenger opp)

 

Ser jo at roaming er mulig i rundt 23 land.

 

Men forstår jeg deg riktig.... at Gprs, med Mobyson også gjelder disse landene, selv om det foreløpig ikke er mulig med Netc kont kort??

Nei dessverre - GPRS og MMS er kun åpnet i noen få av disse landene. Skal få oppdatert hvilke på websiden vår.

 

:thumbup:

Lenke til kommentar
Har bestilt fra Mobyson jeg og, sikret meg _det_ nummeret btw. Men hvordan det blir med førstegangsbetaling lurer jeg på...

PS! Best på pris= dårlig norsk, ordet du burde bruke er -billigst-

 

Så det.

så billigst på pris hørtes mye bedre ut mener du? Synes nok best på pris klang litt bedre da gett.

Lenke til kommentar

"Sandis" skriver lenger opp i et svar til meg:

 

"GPRS og MMS er kun åpnet i noen få av disse landene. Skal få oppdatert hvilke på websiden vår."

 

På websiden kom dette svaret:

 

"Det er inntill videre ikke mulig å sende MMS eller bruke GPRS når du er i utlandet."

 

Dette var litt synd, for jeg tror det utelukker meg som privatkunde, ut i Juli en gang, når jeg skal avgjøre mitt bytte... all den tid jeg bruker noe gprs i utlandet til sjekk av e-post. Lesing av nyheter på lokalavisa...etc

Lenke til kommentar
Fått noe fett gullnummer? :p

Jepp, kun 3 siffer å forholde seg til, genialt!

 

Lord Hassan Skrevet 24/06/2004 : 17:44 :

 

så billigst på pris hørtes mye bedre ut mener du? Synes nok best på pris klang litt bedre da gett.

 

- For å oppklare dette, best på pris= dårlig norsk, "Mobyson,- billigst!" =bra norsk og riktig ordbruk. Ferdig med den saken.

Uansett ønsker jeg Mobyson lykke til som operatør, også får vi håpe at de ikke blir en døgnflue som skvises ut av de større aktørene i markedet.

Endret av Silkerampen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...