Gå til innhold

Nokia telefoner og ladespenninger


Anbefalte innlegg

Har nå en nokia 5100. På ladern som fulgte med står det "output DC 5.7V 800mA"

 

Jeg la merke til at det var annerledes enn de gamle laderne jeg har fra tidligere nokiatelefoner, som er 3.7v 355mA.

 

Pluggen er likevel den samme, og telefonen ser ut til å lade når jeg bruker en gammel lader. Er ikke nokiatelefonene mer kresne enn at "ca. 3-4-5 volt" er passe?

 

Har også en bil-lader som det ikke står noen spesifikasjoner på, men med samme plugg.

 

Kan jeg bruke alle laderne om hverandre? Eller risikerer jeg å ødelegge batteriene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har nå en nokia 5100. På ladern som fulgte med står det "output DC 5.7V 800mA"

 

Jeg la merke til at det var annerledes enn de gamle laderne jeg har fra tidligere nokiatelefoner, som er 3.7v 355mA.

 

Pluggen er likevel den samme, og telefonen ser ut til å lade når jeg bruker en gammel lader. Er ikke nokiatelefonene mer kresne enn at "ca. 3-4-5 volt" er passe?

 

Har også en bil-lader som det ikke står noen spesifikasjoner på, men med samme plugg.

 

Kan jeg bruke alle laderne om hverandre? Eller risikerer jeg å ødelegge batteriene?

Hei! Bruker du for stor ladespenning vi du ødlegge batteriet,i verste fall vil det eksplodere...men dett kommer jo selfølgelig litt an på hvor my det er snakk om...men kan love deg at du svekker batterieet over tid..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...