Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NATings problem med NGT og Netopia 4542 (DC)


Anbefalte innlegg

Har da i lengre tider strevd med å prøve å få DC tl å fungere i active mode. Men uansett hva jeg gjør så vil ikke dette funke.

 

Jeg prøver meg da på port 1400. Denne redirectes til min interne IP i routeren ("Quick Menus"->"Network Adress Translation" --> "Show/Change Server List" --> "Easy-Servers") for så at jeg i DC velger Active mode med min eksterne IP og port 1400. Men prøver jeg da å søke etter filer får jeg alltid + svar og ingenting vil egentlig fungere.

 

En kamerat av meg har routeren 3351, og der går det selvsagt helt strålende :mad:

 

Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du skrevet din public IP adress i NAT settings?

Nei, i feltet "Private Adress" skrev jeg min interne IP.

 

Filtersets for porter over 1024 er ikke nødvendig har jeg fått bekreftet. Det kan du også se i filtersettet da alle portene både i UDP og TCP har blitt tillatt by default.

 

Jeg testet det uansett, både TCP og UDP, uten at det hjalp meg noe særlig så da må det vel være noe annet

Lenke til kommentar

Nei, jeg har ikke UiB.

 

jokab: Hmm, jeg har en eldre firmware enn deg. Hvis jeg oppgraderer til den du har så kune jeg like så godt bare droppet å ha routeren. Ustabilitet, lagg, tregt og pakketap er noen av stikkordene. Men jeg kan teste slik du har det allikevel da.

 

Men må du logge deg inn i routeren og bytte på den IP-adressen en gang i måneden da?

 

Edit: Nix, det funket ikke det heller. Merklig nok så fikk jeg faktsik *noen* resultater når jeg prøvde søkefunksjonen denne gangen, men på langt nær så mange som jeg får med passive mode.

 

Hvordan stiller NGT seg hvis jeg vil bytte router? :S

Endret av Blib
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...