Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Norton FireWall rules - hjelp


Anbefalte innlegg

Har Installert Norton Internet Security 2003 med FW.

 

N-FW har jo mulighet som alle andre firewaller til aa legge inn egne regler og slikt for baade generelt og mot trojanske hester og slikt. Er det noen her paa forumet som har oversikt over bra plasser som man serveres hvilken porter man bor stenge for ditt og datt, for jeg formaterte maskinen min saa hadde jeg en FW regel mot sasser og andre baselusker, men disser har jeg jo saa klart mistet...Saa naa tenkte jeg at jeg skulle ta et skipper tak her og oppgradere sikkerheten litt mer.

 

Noen som har en bra site som sier ifra hvilken porter man bor stenge paa FW'en sin. Eventuelt noen som ogsaa vet om man kan impotere/ekspotere firewall rules fra Norton FW?

 

MvH

Frankie

Singapore

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tja regner med du har winxp Om du da legger innn sp1 og denne "20040614-019-i32.exe" oppdateringen samt nis og gjerne siste oppdatering (virus def) før du så mye som sette i tp kabeln er du i alle fall på rett vei :yes:

 

du trenger stortsett ikke lage noen egene regler så lenge du har alt oppdatert men det er klart vist du er som meg og har spesielle ønsker sånn som meg så kan du jo feks sjekke de forskjellige portene her:

http://www.iss.net/security_center/advice/...rts/default.htm

 

og her henter du virus def oppdateringen til norton: (kjekt og har en sånn passe ny oppdatering ved installasjon av windows)

http://securityresponse.symantec.com/avcen...ges/US-N95.html

 

har funnet ut at det mest effektive er og føle med litt extra og bruke trusted og restricted zone´s litt mere aktivt (spes restricted da)

 

hmmm tror ikke det går og impotere/ekspotere firewall rules (har ikke funnet den muligheten selv i alle fall :hmm:

 

PS ikke mye hjelp det svaret der Trønder`n :nei: DS

Endret av Aganon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...