knutby Skrevet 17. juni 2004 Skrevet 17. juni 2004 Hei. Jeg prøver å lage et image av en bærbar pc (HP omnibook xe4100). Når jeg har funnet de riktige nettkort driverne å laget en bootdiskett i ghost med PCdos så vil ikke disketten boote på den bærbare eller noen andre pcer. Noen tips?
ragstian Skrevet 17. juni 2004 Skrevet 17. juni 2004 Hei. Lag en bootbar floppy. Du kan laste ned her: http://www.bootdisk.com/ Etter at du har laget diskettene kopierer du filene som du trenger for ghost. Kan også være at PC-ene dine ikke er satt opp til å boote fra diskett. Sjekk BIOS. Good Luck.
FX Skrevet 17. juni 2004 Skrevet 17. juni 2004 Bruk BartPE men ghost32.exe er mye bedre søtte for net der et anet arternativ er og bruke USB hardisk i stede for netverk
Bro2 Skrevet 17. juni 2004 Skrevet 17. juni 2004 Tenkte å ordne en boot-cd med ghost, noe som tok sin tid for å si det sånn... Det jeg fikk til å funke var å bruke filene fra en vanlig boot-disk og legge med ghost.exe. Deretter endre batch-filen som kjøres til å kjøre ghost.exe... Trenkte ingen ekstra drivere så jeg vet ikke hvordan det vil fungere... Det burde være mulighet for boot-cd i borton ghost istede for kun disketter....
Pomfri Skrevet 17. juni 2004 Skrevet 17. juni 2004 Boot disk failure? Må overføre systemfilene til disketten. Fra en w98 maskin f.eks?
Hawkie Skrevet 17. juni 2004 Skrevet 17. juni 2004 Den disken du lager for nettverks oppsett er kun boot for Nettverk, du må etter å ha bootet den putte inn en diskett med selve ghost. Er disketten ikke bootbar, så putter du den inn i floppy stasjonen åpner et DOS vindu og skriver: sys a: Enkelt og greit
Pomfri Skrevet 17. juni 2004 Skrevet 17. juni 2004 Den disken du lager for nettverks oppsett er kun boot for Nettverk, du må etter å ha bootet den putte inn en diskett med selve ghost. Er disketten ikke bootbar, så putter du den inn i floppy stasjonen åpner et DOS vindu og skriver: sys a: Enkelt og greit Er det kommando for det i 2000 eller xp?
Pomfri Skrevet 17. juni 2004 Skrevet 17. juni 2004 velg gjør til systemdiskett i formaterings menyen Mener jeg prøvde det en gang. Det gikk ikke
BlackDeath Skrevet 17. juni 2004 Skrevet 17. juni 2004 Bruker Ghost daglig og jeg har opplevd store problemer med å lage boot disketter i win xp mulig at det er problemet ditt? Har ikke problemer med å lage diskettene når jeg bruker win 98.... Kent
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå