Gå til innhold

Lagring fra kamera - trenger hjelp!


Anbefalte innlegg

Hei,

finnes det noe som kan lagre bildene fra digitalkamera inntil man får overført dem til pc?

Om jeg er på ferie og kortet mitt blir fullt, kan jeg da overføre bildene mine til en lagringsplass inntil jeg får dem over på PC? Slik at jeg kan bruke kortet flere ganger.

Håper dere forstod spørsmålet :yes:

 

Hilsen Siren

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Hvis du ferierer i den mere siviliserte delen av verden kan du også få brent bildene du har på kortet til en cd. De fleste "fotosjappene" - i de litt større byene i hvertfall- har slikt utstyr.

I Lisboa kostet cd'en med brenning kr 50,-

mvh

s-ki

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Jeg bruker CompactDrive PD70X, den kan nok klare 40-50GB per lading, men har ingen mulighet for å vise bildene - dog god tilbakemelding om at kopieringen har gått slik den skal. Ellers så er den ganske rask til å kopiere og en ' uavhengig test' viser at de har ordene i behold.

 

Jeg fikk min sendt med FedEx fra EastGear - samlet US$ 266,26 inkl. frakt - tar en med mva og tollbehandlingsgebyret bør den komme på ca 2250,-. Vil du beskytte den mer enn hva den medfølgende veska kan, så kan du jo alltids komplettere med en Pelican-case :thumbup:

Lenke til kommentar

Et billig lagringsalternativ er: Apacer CD211 - kabinett, som koster litt over 500kr. Dette kabinett støtter OTG, dvs. de kameraene som ikke trenger driver i Windows XP, kan overføre bildene direkte fra kameraet til CD211. Dersom kameraet trenger driver i Windows XP, må du kjøpe minnekortleser for overføringen.

 

Har selv denne kombo (totalt ca 1200-1300 kr):

Apacer Steno CD211

Samsung 40GB

Apapcer MGA20

 

Bruker ca 8-10 min for å overføre 2GB fra en Kingston Pro Elite.

 

Se her for andres erfaringer.

Lenke til kommentar

Kjøpte meg en SmartDisk FlashTrax tidligere i sommer og har ikke angret ett sekund. Dette er en ekstern 2,5" harddisk med minnekortleser for CF (adapter for andre finnes) og med 3,5" skjerm. Kan vise RAW-format som jeg tar mine bilder i, jpg + mange andre samt video og MP3. Kjøpte også en biladapter for sigarett-tenner til denne.

En test kan leses her hos Digit.

 

Denne modellen har utgått og blitt erstattet med en FlashTrax XT som har større skjerm, støtter flere videoformater m.m.

 

Over disk i USA (New York) så koster denne fra ca. 2600 NOK (dette er uten moms).

370$ x 6,5 NOK/$ x 1,08375 (8,375% local sales tax) = 2606NOK

 

REF: B&H og Adorama

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...