Gå til innhold

Digitalkamera til "gamle" foreldre


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har fått i oppdrag om å finne et god digitalt kamera til mine foreldre som har null teknisk innsikt. De ønsker et kamera med god bildekvalitet, enkelt å bruke og mye batterikapasitet med en prislapp opptil 3000 kr. Jeg har sett på Canon kameraer, men levetiden på batteriene er ikke så super. Noen gode anbefalinger?

 

 

----

Lizziezia

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Svigerfar kjøpte seg et Sony DCS-72 i fjor høst, og det er han fornøyd med. Tar gode bilder med nok farger, han synes det er lett å bruke, og batteriene er oppladbare AA, så det er lett å ha flere i reserve.

 

Selv vil jeg anbefalle deg å ta en titt på Kodak sine kameraer. De har ofte litt ekstra "saft" i fargene, noe de helt sikkert vil sette pris på. (Regner ikke med at de jobber så mye med Photoshop for å justere bildene)

 

Gitt at de bare skal bruke det som et vanlig kamera, holder det lenge med 3Mpx, og da 3-4 ggr zoom. Kodak har et par nye nå med god vidvinkel. Har de tidligere brukt vanlig fotoaparat vil overgangen til digital være litt "rar", da det ofte er stor forskjell på vidvinkelen.

 

 

Søk litt i produktguiden, så finner du mange alternativer.

Kodak EasyShare DX6440 Bør passe godt til hva dine foreldre ønsker seg. Du må riktignok kjøpe oppladbare batterier, men når kameraet koster 2.216 kr har du råd til både det og minnekort. Vidvinkelen på kameraet er 33mm, som ikke er så ille - og det har 4 ggr zoom og 4Mpx. Er ikke akkurat Exilim størrelse på det, men da har de i alle fall noe å holde i.

Endret av Freeload
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...