Gå til innhold

Airport Express


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har akkurat vaert inne paa Apple sine sider og kikket paa den nye Airport Express Basestasjonen.

 

Er det noen her som har noen erfaringer med aa koble opp PC og MAC med Apple's Airport basestasjoner ?

 

For meg saa ser denne enhenten helt perfekt ut, ettersom jeg skal sette opp et traadloest nettverk mellom en Powerbook og En stasjonaer PC.

Nettverket skal bli brukt til aa dele filer og internettforbindelse.

 

Og med Airport Express saa har du jo AirTunes funksjonen : Genialt ! ( hvis den virker som den skal ) :)

 

Saa det virker paa meg som det eneste jeg trenger aa kjoepe er et WiFi kort til PC'en min og Airport Express enhenten, og saa er jeg ready to go, eller er det noe mer jeg vil trenge her ?

 

Vil jeg for eksempel kunne dele en oppringt internettforbindelse via Airport Express ?

 

Takker for alle svar !

 

Mvh

 

Arve

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

 

Har akkurat vaert inne paa Apple sine sider og kikket paa den nye Airport Express Basestasjonen.

 

Er det noen her som har noen erfaringer med aa koble opp PC og MAC med Apple's Airport basestasjoner ?

 

For meg saa ser denne enhenten helt perfekt ut, ettersom jeg skal sette opp et traadloest nettverk mellom en Powerbook og En stasjonaer PC.

Nettverket skal bli brukt til aa dele filer og internettforbindelse.

 

Og med Airport Express saa har du jo AirTunes funksjonen : Genialt ! ( hvis den virker som den skal ) :)

 

Saa det virker paa meg som det eneste jeg trenger aa kjoepe er et WiFi kort til PC'en min og Airport Express enhenten, og saa er jeg ready to go, eller er det noe mer jeg vil trenge her ?

 

Vil jeg for eksempel kunne dele en oppringt internettforbindelse via Airport Express ?

 

Takker for alle svar !

 

Mvh

 

Arve

Du vil jo trenge et Airport kort til applemaskinen din også da. Ellers skal disse greiene være plankekjøring.

 

Om man takler å konfigurere litt, er basestasjonene Apple har hatt til nå veldig overkill, med mindre USB er veldig viktig. Med den nye AirTunes funksjonen kan disse dingsene bli mer aktuelle ;)

Lenke til kommentar

Den ser veldig bra ut, må vel kjøpe en sånn når jeg må skaffe meg ADSL.

 

Den vil nok fungere utmerket mot windows pcer også, både skriverdeling og AirTunes skal funke der og, men det er nok litt for nytt til at folk har fått testet d ennå.

 

Det er desverre ikke mulig å bruke den mot en oppringt forbindelse, ifølge apple.no fungerer den bare mot oppringt forbindelse og kabelmodem. Dette burde vel inkludere vanlig nettverk også?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-cfOgpBusmt
Det er desverre ikke mulig å bruke den mot en oppringt forbindelse, ifølge apple.no fungerer den bare mot oppringt forbindelse og kabelmodem. Dette burde vel inkludere vanlig nettverk også?

var ikke det litt selvmotsigende? :)

Lenke til kommentar
Det er desverre ikke mulig å bruke den mot en oppringt forbindelse, ifølge apple.no fungerer den bare mot oppringt forbindelse og kabelmodem. Dette burde vel inkludere vanlig nettverk også?

var ikke det litt selvmotsigende? :)

Ja, hæhæhæ, du kom meg i forkjøpet :)

Lenke til kommentar
Er litt sliten nå, så forstår ikke helt. Airport Express, er det på en måte en miniversjon av Extreme? Betyr det at jeg da kan hive min Airport Extreme? Eller hva?

Om du har mindre enn 10 brukere i det trådløse nettverket ditt kan Airport Express erstatte din basestasjon ja.

Lenke til kommentar
Er litt sliten nå, så forstår ikke helt. Airport Express, er det på en måte en miniversjon av Extreme? Betyr det at jeg da kan hive min Airport Extreme? Eller hva?

Om du har mindre enn 10 brukere i det trådløse nettverket ditt kan Airport Express erstatte din basestasjon ja.

Men jeg kan også bare bruke det som en print-server og lydoverføring til stereoanlegget?

Lenke til kommentar
Er litt sliten nå, så forstår ikke helt. Airport Express, er det på en måte en miniversjon av Extreme? Betyr det at jeg da kan hive min Airport Extreme? Eller hva?

Om du har mindre enn 10 brukere i det trådløse nettverket ditt kan Airport Express erstatte din basestasjon ja.

Men jeg kan også bare bruke det som en print-server og lydoverføring til stereoanlegget?

jepp

 

er ikke helt sikker på hva du mener, men du må jo ha datamaskinene i det sammenetverket som du har printeren.

Lenke til kommentar
er ikke helt sikker på hva du mener, men du må jo ha datamaskinene i det sammenetverket som du har printeren.

Jaja, selvfølgelig. Men det er da bare å kople den i stikkontakten og så virker det som et "standalone trådløst nettverkskort til en pc/mac". Litt vanskelig å forklare det jeg mener nå, tror jeg. Men det er da bare å kople den til stikkontakten, kople monsterkabelen til Airport Express saken til steroanlegget, bruke airunes, og det blir da overført sangene rett til den. SAmtidig kan alle som er pålogget nettverket bruke skriveren som er tilkoplet, som en nettverksskriver?

Lenke til kommentar
Men jeg kan også bare bruke det som en print-server og lydoverføring til stereoanlegget?

Så det vil si at jeg kan sette printeren på loftet og maskinen i kjelleren? Da trenger jeg bare å gå opp 2 etg. åpne luken til lofte, dra ned stigen, klatre opp og hente utskriften. Ja, hvis jeg har huska å skru på printeren først da... ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-cfOgpBusmt
Så det vil si at jeg kan sette printeren på loftet og maskinen i kjelleren? Da trenger jeg bare å gå opp 2 etg. åpne luken til lofte, dra ned stigen, klatre opp og hente utskriften. Ja, hvis jeg har huska å skru på printeren først da... ;)

lage hull i taket, sånn at utskriftene regner :D

Lenke til kommentar
Men jeg kan også bare bruke det som en print-server og lydoverføring til stereoanlegget?

Så det vil si at jeg kan sette printeren på loftet og maskinen i kjelleren? Da trenger jeg bare å gå opp 2 etg. åpne luken til lofte, dra ned stigen, klatre opp og hente utskriften. Ja, hvis jeg har huska å skru på printeren først da... ;)

Ikke sånn jeg mente det, tviler litt på at du var seriøs da. Uansett, om jeg beholder airport extreme basen, fungerer det som et standalone trådløst aksesspunkt som printserver og lydoverføring? Har visst litt problemer med å formulere meg i dag.

Lenke til kommentar
Uansett, om jeg beholder airport extreme basen, fungerer det som et standalone trådløst aksesspunkt som printserver og lydoverføring?

Ja, det gjør den. Det som er litt morsomt, er at den også fungerer som en repeater, altså du får utvidet rekkevidden på trådløsnettet ditt. Kanskje kjekt om man har et stort hus :)

Lenke til kommentar
Ja, det gjør den. Det som er litt morsomt, er at den også fungerer som en repeater, altså du får utvidet rekkevidden på trådløsnettet ditt. Kanskje kjekt om man har et stort hus :)

Det er jo stilig, da kan jeg kaste gamle eksterne antenner og heller bare sette opp et par sånne da? Bestiller like gjerne 2 med en gang.

Endret av eckmann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...