Gå til innhold

Kamera til "gammel" tante


Anbefalte innlegg

Hei

Har fått i oppdrag å finne et nytt kamera til min tante og onkel.

De har null teknisk innsikt og må ha noe brukervennelig!

Pris: rundt 3000 kr

 

Ser litt på en IXUS modell, enten

II - billig

eller 400 - mer enn god nok

 

Vurderer også Exilim z40 ... Liker ideen med dockingstasjon som tar seg av lading og overføring til pc..

 

Hvilke idiosikkert kamera er å anbefale. Bør være lite og hendig også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hej...

 

Jeg er også ude efter et meget brugervenligt digi kamera - til 'tante' !

 

Jeg kigger lidt på Sony DSC T1, på grund af den store skærm, docking station og hvis man ikke har brug for andet kan knappen kun gå mellem optag/play/video !

 

Men jeg er også lidt nysgerrig efter Kodak Easyshare DX serien - på grund af den meget 'store' menu ! Plus der er mulighed for docking station.

 

og igen Canon, da de er nogen af de eneste der har menuer på dansk.

 

Men er selv stadig meget i tvivl hvad jeg skal råde til.

 

Følger gladeligt med og kommer med input i diskussionen :-)

 

Mvh. Casper

Lenke til kommentar

T1 er jo smekker, men jeg er redd for at den blir for liten. DEt samme gjelder Ixux i , som forøvrig er på tilbud på Binders for tiden...

Kodak Easyshare derimot blir kanskje litt klumpete???

Min mor har Ixus v3 og kan litt med menyene og betjeningen der, så jeg tenkte at jeg kunne slippe unna litt undervisning hvis min tante fikk et tilsvarende kamera :p

Lenke til kommentar

Har et Olympus mju 300 og det er etter min mening et flott "tante" kamera med trykk og glem funksjoner. Litt vel automatisk etter min mening, men perfekt for "tanter"... Sprutsikker er jo ingen bakdel heller...

 

Bakdelen er lysfølsomheten som fører til dårligere bilder i mørke omgivelser, men med litt nærhet til motivet og blitz fungerer det bra. Og i dagslys er bildene helt topp i følge folk på "tante" alder.

 

 

Trond

Lenke til kommentar

Hei,

 

Hva skal en "gammel tante" med kamera m/4-5 MP? Sikkert gode kamera som anbefales her, men hvorfor ikke spare inn et betydelig beløp med å velge et kamera m/maks 3,2 MP?

 

Ikke for å undervurdere noen, men tviler på at denne gamle tanta (ref første innlegg) vil ha ønsker/behov for større utskrifter enn 10 cm x eller muligheter for å beskjære bildene. Det burde ikke være noe problem å få et godt kamera til kr 3000 inklusiv ekstra minnekort (og kanskje til og med oppladbare batterier)dersom en er litt realistiske på antall MP.

 

HH

Lenke til kommentar
Hei,

 

Hva skal en "gammel tante" med kamera m/4-5 MP? Sikkert gode kamera som anbefales her, men hvorfor ikke spare inn et betydelig beløp med å velge et kamera m/maks 3,2 MP?

 

Ikke for å undervurdere noen, men tviler på at denne gamle tanta (ref første innlegg) vil ha ønsker/behov for større utskrifter enn 10 cm x eller muligheter for å beskjære bildene. Det burde ikke være noe problem å få et godt kamera til kr 3000 inklusiv ekstra minnekort (og kanskje til og med oppladbare batterier)dersom en er litt realistiske på antall MP.

 

HH

Det er jeg egentlig enig i, hvertffall 5MP... Det bruker bare ekstra plass på minne kortet.

Som sagt det må være et bra kamera som er lett og bruke... Mine foreldre har et Ixus II og det har de funnet ut av.... Det bør være metalkasse på det for da "føles" det litt mer kvalitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...