Gå til innhold

Eksamen Brukersystemer VK1


pufffn

Anbefalte innlegg

Hei. jeg lurte på om det er noen andre som kom opp i dette faget til eksamen og lurer på hvordan de har tolket forberedelses delen. Den handler om fag, moduler og innleveringer. Har dere tatt med andre studenter eller laget databasen som en personlig database?

 

:wow:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Åi! Jeg skrev visst litt feil der! Har ikke gjordt det med innleveringer for hver enkelt elev! Jeg har laget den for kun EN elev med datoer osv. for alle innleveringene til den enkelte eleven.

 

I forhold til det store antallet obligatoriske oppgaver som skal leveres, vil det kunne være nyttig for deg å lage et datasystem som kan brukes til å holde oversikt over innleveringene dine.

 

:thumbup: Kun en elev. :thumbup:

 

EDIT: Hva skriver du på de to arkene man får ha med? Hva!? :p

Endret av dimiles
Lenke til kommentar
Åi! Jeg skrev visst litt feil der! Har ikke gjordt det med innleveringer for hver enkelt elev! Jeg har laget den for kun EN elev med datoer osv. for alle innleveringene til den enkelte eleven.

 

I forhold til det store antallet obligatoriske oppgaver som skal leveres, vil det kunne være nyttig for deg å lage et datasystem som kan brukes til å holde oversikt over innleveringene dine.

 

:thumbup: Kun en elev. :thumbup:

Så ikke at du skrev "for hver enkelt elev", men det har ikke jeg heller gjort. Jeg har laget for EN elev slik som du har.

 

Hva har du gjort me de ekstra oppgavene som det står man vil få på eksamesdagen?

 

"På eksamensdagen vil du få oppgaver knyttet til det behovet du som student vil ha for datastøtte, maskinvare og programvare"

Lenke til kommentar

Regner med at eleven som skal begynne på 3-års studium må investere i en bærbar datamaskin, tror du ikke? Viktig at denne maskinen har god nok ytelse til å bruke de programmene som skolen har optimalt. Siden det også står nederst:

 

"I enkelte moduler bruker skolen spesiell og dyr programvare som finnes på datarommene, og som det vil være for dyrt å anskaffe for en vanlig student. De aller fleste innleveringsoppgavene vil kunne løses med vanlige programmer for de informasjonstypene som er nevnt."

 

Med det ovenfor tipper jeg at de mener billige programmer, evt. freeware programmer. Programmer som access og frontpage (:puke:) er relativt billige med studentlisens i forhold til andre dyre programmer. GIMP er jo også et gratis bildebehandlingsprogram hvis dette skulle bli nødvendig.

 

Hva mener du om dette?

 

Hva skriver du på de to arkene?

Lenke til kommentar

Enig i at han må kjøpe en bærbar og den kan ikke være for dyr siden han er student, men den må være bra nok.

 

De arkene man kan ta med seg skriver jeg inn formler og datamodellen og hva jeg skal ha med av skjemaer, spørringer, makroer, rapporter. Og skriver en liten bruksanvisning på hvordan man lager ting viss jeg er litt usikker nå når jeg lager databasen for 2 gang.

 

Til ekstra oppgavene lager jeg en liten web side med word som er et Annonsemagasin. Hvor studentene legger inn annonser som kjøp og salg av datamaskiner. Siden "du" er student er det kanskje greit å kjøpe brukt pc.

 

Så må man skrive et forklarings ark om ord og utrykk til ekstra oppgavene og databasen.

 

Sånn har jeg tenkt å gjøre det :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...