Gå til innhold

Nytt kamera til litt under 4000


Anbefalte innlegg

Jeg har planer om å bruke ca 4000 kroner på et kamera, og lurer på hvilket jeg skal kjøpe. Jeg har lest litt rundt og funnet fire gode alternativer. Olympus Camedia C-60ZOOM, HP photosmart 945, Kodak EasyShare DX7630 og Konica Minolta DiMAGE Z2. Det jeg skal bruke kameraet til er bilder av dyr (katt, hest etc) i bevegelse, og det skal også brukes som kamera på ferietur. Det er de primære motivene, men jeg har også veldig lyst til å ta bilder gjennom teleskop (måne, planeter og stjerner). Hvilket av disse bør jeg velge? Evt er jeg helt på jordet og bør velge en annen modell? Håper noen kan hjelpe meg!

 

--

Martin (som ikke er en kameraekspert)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hej

 

Da jeg testede Minolta Dimage Z1, som er forgængeren for Z2, fandt jeg, at den havde en rask autofokus under gode lysforhold. Og jeg vil formode, at Z2 er lige så hurtig som Z1. Hurtigheden tåler dog ikke sammenligning med spejlrefleks, men det er jo også en helt anden prisklasse.

 

Du kan se testen her: Test af Minolta Z1

 

Jeg arbejder på at skaffe Z2 til test også, men har endnu ikke en deadline for, hvornår jeg kan have en test ude.

 

 

Mvh

 

Jens Hansen

Akamera.dk

Lenke til kommentar

Om du skal ta bilder av objekter i fart er nok Hp945 å utelukke, det er for tregt, lagger når man zoomer og fryser mens man fokuserer.

 

Om du skal bruke kameraet sammen med et teleskop burde du vel ha et kamera med gjenger på objektivet / mulighet for å bruke overgang i enden av objektivet. Jeg kjenner to kameraer akkurat nå, det er Fujifilm Finepix S5000 (3000,-) og Kyocera M410R (5000,-) det siste er forøverig gjengene laget av metall.

Lenke til kommentar

Takker for svar på tidligere innlegg!

 

Jeg kommer til å gå for Z2, men jeg må også ha litt tilbehør. Det viktigste er minne: Jeg skal ha et 256MB SD, evt 512 MB SD, men hvilken produsent er raskest? Jeg ser at akamera.no tester med Kinston og SanDisk Ultra II, er det disse jeg burde gå for?

 

--

Martin (som heller ikke har peiling på minnekort)

Lenke til kommentar

Sandisk ultra II er raskere, om du får så mye utbytte av det mens det står i kameraet vet jeg ikke. Eliminerer en flaskehals, ihvertfall. I en minnekortleser skryter de av hastigheter opp til 10/9MB/s på hhv lesing og skriving.

 

Uansett kjøpte jeg et slik på 512MB fra netshop før helgen til 1295,-. Det er jo ikke så galt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...