Valldemar Skrevet 4. juni 2004 Skrevet 4. juni 2004 Heisann.. Tror jeg har et eller annet virus/trojan som utgir seg for å være "windowsUpdate".. Har kjørt windows Update, og lagt inn alt av oppdateringer.. Men konstant, så dukker det opp et "windowsupdate" ikon på oppgavelinjen, som sier at det er oppdateringer tilgjengelig.. Eller en såkalt "automatic update setup wizard". Hvis jeg kjører "oppdateringen". Så dukker ikonet opp igjen etter neste gang jeg slår på maskinen min... Det hele ser veldig "ekte" ut med "End user licence agreement" og "privacy statement".. Noen som har snøring på hvordan jeg blir kvitt det her? Gjorde et par tre søk på forumet også uten hell.. Har nylig formatert.. Kjørt "the cleaner 4.1", "adaware 6.0" og online virus scan fra Symantec.
miXer Skrevet 4. juni 2004 Skrevet 4. juni 2004 Hvis du går inn i kontrollpanelet så skal du kunne stenge windows update. Prøv det. Hvis dette fortsatt dukker opp, så er det et virus, og da er det vel best med en format hvis ingen antivirus tar det.
eiD Skrevet 4. juni 2004 Skrevet 4. juni 2004 sikker på at det er virus? Kan være du som har mange oppdateringer ventende... du kan også gå inn på microsoft sine sider og se hvilke kritiske oppdateringer du trenger.. eller hvilke som du kan laste ned og se om de som blir anbefalt der er de samme som "windowsupdate" anbefaler....
Valldemar Skrevet 4. juni 2004 Forfatter Skrevet 4. juni 2004 Som sagt, har ingen kritiske oppdateringer.. Har kjørt windows update nylig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå