Gå til innhold

LCD skjerm (EIZO/FORMAC/APPLE)


Anbefalte innlegg

Sitter å sikler litt etter 20" LCD for tiden.

Må innrømmes at jeg blir tiltrukket vidunderet fra EIZO, som stort sett har fått bra kritikk *se rart på thg*.

 

Bare lurte på om noen har f.eks testa noen mac skjermer i denne sammenhengen? Sammenlignet dem mot for eksempel EIZO. En lcd skjerm som jeg er litt nysgjerrig på er Formac Gallery 2010 DVI. En annen som min nysgjerrighet pirrer litt ved er Apple 20" Cinema.

 

Skulle gjerne likt å vite hvordan disse skjermene var i forhold til EIZO skjermen. Mac entusiaster pleier jo å stille rimelig harde krav til kvalitet, og siden da den Apple skjermen koster det samme EIZO skjermen ble jeg plutselig litt usikker på hvem jeg hadde lyst på.

 

En annen ting er at Apple skjermen er 16:9 format. Hvordan påvirker dette for eksempel spilling? Funker det fett mot windows? Noen som har prøvd?

 

Om noen har kjennskap ved bruk av disse skjermene på pc så hyl ut.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heh.. ja.. kanskje kjekt å nevne det også. Skjermene skal brukes til alt. Gaming, vanlig desktop bruk og bildebehandling. Trenger en god allround skjerm for et vaskeekte nerd mao. :D

 

Og en annen ting. Noen steder i oslo området som selger EIZO skjermer per disk? Liker å prøve før jeg evt. kjøper.

 

Vet at APPLE/FORMAC skjermene selges på Mac & Carry på ullevoll, og kan beskues der.

Endret av shybbe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...