Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei !

Jeg har laget en form for registrering av arbeidstimer mot en SQL tabell. Jeg bruker flere dataadapter for å hente fra flere tabeller. Jeg velger kundenav fra en tabell og prosjektnavn fra en annen tabell og så skal jeg oppdatere en tredje tabell med den infoen jeg har hentet + litt til. Dette får jeg ikke til, den lager bare tomme rader med ID nummer i tabellen min. Jeg har knyttet alt opp slik det skal være men ikke det virker ikke. Her er koden : NOEN SOM SER NOEN FEIL ?

Dim cm As CurrencyManager

Private Sub TimeRegArkit_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load

cm = CType(Me.BindingContext(DsOppdaterTimeregisrering1, "TimeRegistrering"), CurrencyManager)

lblNyTimeDatainfo.Hide()

lblNyIDInfo.Hide()

If cboVelgKunde.Text = lblKunde.Text Then

End If

End Sub

Private Sub btnNy_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btnNy.Click

daHentFraKunder.Fill(DsFinnKundecboVelgKunde1)

End Sub

Private Sub cboVelgAnsatt_SelectedIndexChanged(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles cboVelgAnsatt.SelectedIndexChanged

lblAnnsattinnput.Text = cboVelgAnsatt.Text

End Sub

Private Sub btnNyRegID_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btnNyRegID.Click

Dim intIDMax As Integer

cn.Open()

intIDMax = cmdHentIDMax.ExecuteScalar + 1

cn.Close()

Me.DsTimeregistrering1.TimeRegistrering.AddTimeRegistreringRow(intIDMax, "", "", "", DateTime.Now.Today, 0) _

daOppdaterTimeRegistrering.Fill(DsOppdaterTimeregisrering1)

End Sub

Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btnOverfKun.Click

lblKunde.Text = cboVelgKunde.Text

btnHentOppdrag.Enabled = True

End Sub

Private Sub cboVelgKunde_SelectedIndexChanged(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles cboVelgKunde.SelectedIndexChanged

btnOverfKun.Enabled = True

End Sub

Private Sub btnHentOppdrag_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btnHentOppdrag.Click

Me.cmdSelect8.Parameters("@KundeID").Value = (lblID.Text)

daHentOppdragsdata.Fill(DsHentOppdragsdata1)

End Sub

Private Sub cboVelgProsjekt_SelectedIndexChanged(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles cboVelgProsjekt.SelectedIndexChanged

lblProsjektNavn.Text = cboVelgProsjekt.Text

End Sub

Private Sub btnLagre_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btnLagre.Click

cm.EndCurrentEdit()

daOppdaterTimeRegistrering.Update(DsTimeregistrering1)

End Sub

End Class

Hilsen Frode

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde vært greiere om du kutta ned koden til det som var aktuelt.

Uansett:

Me.DsTimeregistrering1.TimeRegistrering.AddTimeRegistreringRow(intIDMax, "", "", "", DateTime.Now.Today, 0) _

daOppdaterTimeRegistrering.Fill(DsOppdaterTimeregisrering1)

Er ikke det at du putter inn to tomme string her? :-P

Og, det å hente ut Max(ID) + 1 er ikke så veldig lurt. Hvis du bruker Access så finnes noe som heter Autonummer, og for SQL heter det Identity. Bruk dem isteden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...